HP se rozhodlo – bude dál vyrábět PC a notebooky

Albert Ryba | 28.10.2011 | Hardware | Žádné komentáře

Zástupci společnosti Hewlett-Packard včera oficiálně oznámili, že si jejich firma i nadále ponechá divizi PSG (Personal Systems Group), která vyráběla PC, notebooky, smartphony a tablety. Tím byl definitivně zavržen „šílený“ plán Leo Apothekera na oddělení a případný prodej této divize, který vzbudil velkou kritiku a byl pravděpodobně i jedním z důvodů  odstoupení Apothekera z pozice CEO HP.

Společnost HP si po odstoupení Apothekera nechala několik týdnů na rozmyšlenou a nyní Meg Whitmanová, nová CEO Hewlett-Packard, prohlásila, že divize vyrábějící PC přispívá k dlouhodobému vztahu HP se zákazníky a ponechání si divize PSG je správnou cestou pro zákazníky a partnery, pro akcionáře i pro zaměstnance.

Plány na oddělení divize PSG kritizovali nejen analytici, ale i řada zákazníků vyjadřovala obavy z budoucnosti, neboť mnoho firem a organizací nakupovalo od HP kompletně svoji infrastrukturu včetně počítačů. Naopak Apotheker chtěl HP směřovat spíše cestou IBM a k jeho rozhodnutí ho vedly pravděpodobně propady prodeje PC v uplynulých čtvrtletích a také nezájem o tablety HP TouchPad s WebOS. Jen necelé dva měsíce po jejich uvedení totiž HP rozhodlo o jejich výprodeji za atraktivní cenu 99 dolarů, i když následně pro velký zájem uživatelů obnovilo výrobu.

Analytici kritizovali myšlenku oddělení divize PSG také proto, že notebooky a PC byly součástí image i byznysu společnosti Hewlett-Packard a někteří konkurenti jako třeba Dell díky nejistotě ohledně HP zaznamenaly zvýšení prodejů svých počítačů. Nicméně někteří analytici s Apothekerem souhlasili v tom, že pokud by HP chtělo zlepšit svoji ziskovost, bylo by dobré se zaměřit více na podniková řešení a zbavit se výroby PC.

Očekává se také, že HP by mělo v dohledné době vyjasnit svojí mobilní strategii, protože prodeje smartphonů a tabletů rychle rostou a HP by se mělo rozhodnout, zda si nechá v této oblasti ujet vlak nebo se bude snažit v tomto byznysu uspět jako se o to snaží třeba Dell, který ohlásil uvedení řady nových tabletů s Androidem. Tablet TouchPad se díky výprodejové ceně stal velmi rychle hvězdou a vydobyl si i solidní podíl na trhu, takže HP by v tomto směru mělo i na co navázat a pokud by se mu podařilo uvést inovovanou verzi tabletu, která by byla rychlejší a za realistištější cenu, než jakou měl původně TouchPad nastavenou, měla by podle analytiků společnost i poměrně dobré šance na úspěch.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


sedm − dva =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz