Platforma VoiceServices spojuje telefonii s IT a získává informace z mluvené řeči

Markéta Pastuchová | 09.10.2011 | Aktuality, Cloud, Internet a služby | Žádné komentáře

České firmy Phonexia, OptimSys a iNexia společně představily odborné veřejnosti platformu VoiceServices využívající spojení telefonie, IT a získávání informací z mluvené řeči. Tuto službu mají ocenit call centra i běžné firmy. Záštitu nad akcí převzalo Jihomoravské inovační centrum.

Nová služba VoiceServices umožňuje spojit do jednoho funkčního celku telefonii, informační systémy a rozpoznávání informací z mluvené řeči. Tuto technologii lze propojit na helpdesky, CRM systémy, Outlook, mobilní telefony a další běžně užívané systémy.

Phonexia dodává technologie pro automatické získávání informací z mluvené řeči, na kterých spolupracuje s výzkumnou skupinou BUT Speech@FIT na Fakultě informačních technologií VUT v Brně. Firma se zabývá technologiemi identifikace mluvčího, rozpoznání jeho pohlaví, používaného jazyka, vyhledávání klíčových slov či frází v nahrávkách mluvené řeči. Systém umí automaticky přepsat mluvenou řeč do textu. Technologie se již využívají v USA, Rusku, Německu, Indii či Izraeli. Častými zákazníky jsou integrátoři call center, bezpečnostní složky a audio archivy.

Firmy dále ukázaly, jak lze automaticky pomocí telefonu a s využitím syntézy řeči z textu informovat ohlašovatele problému o postupu řešení, a to opět bez asistence jakéhokoliv zaměstnance.

Příslušné technologie v kombinaci s otevřenými standardy pro tvorbu telefonních a řečových aplikací tvoří novou generaci telefonních systémů s unikátními funkcemi. V současné době se však v České republice používají téměř výhradně starší systémy, které uvedené funkce neumožňují.

Díky technologiím společnosti OptimSys a iNexia lze tyto pokročilé funkce implementovat do informačního systému firmy bez nutnosti nákupu nové telefonní ústředny či nových telefonních přístrojů. Platforma VoiceServices stojí buď na cloudovém řešení firmy iNexia, nebo na lokální instalaci. Cloudové řešení umožňuje nasadit platformu u zákazníků, pro které by bylo instalované řešení neekonomické. Je tedy již na zákazníkovi, zda upřednostní zpracování požadavků na serverech firmy iNexia nebo provoz na vlastních serverech, například z důvodu vyšších bezpečnostních požadavků.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


tři + šest =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz