Průzkum: Firmy v SMB segmentu preferují vzhled webu nad funkčností

Albert Ryba | 24.10.2011 | Aktuality, Analýzy, Internet a služby | Žádné komentáře

Z průzkumu společnosti Effectix.com vyplývají dvě nejčastější chyby firem při tvorbě webů. Zákazníci upřednostňují vzhled nad funkčností webů a při realizaci nemyslí na následný provoz webové stránky. Obecně se však dá říci, že klienti mají větší povědomí o tom, co si kupují a více se ptají, co za své peníze konkrétně získají.

Stále jsou však citelné rozdíly mezi Prahou a regiony. V Praze firmy investují větší částky do komplexnějších řešení. Naopak v regionech zákazníci poptávají konkrétní produkty s menší cenou a jsou opatrnější.

Jak na nejčastější chyby zákazníků při tvorbě webů a SEO optimalizaci?
1.    Funkčnosti a přehlednosti webu má být věnována stejná pozornost, jako grafickému designu – upřednostněním vzhledu před funkčností se klient dočká zklamání, protože výsledný web sice vypadá hezky, ale není vhodně funkčně navržený a neplní tedy účel, proč by měl existovat, tedy přivést návštěvníka na web.
2.    Při realizaci nového webu by měli klienti myslet i na následný provoz – často do Effectix.com přicházejí zákazníci se svým novým webem, aby zjistili, že pro dobrou optimalizaci pro vyhledávače se část webu musí předělat nebo upravit. Tím se však výrazně zvýší náklady klienta.

Jaký je výhled v oblasti tvorby webu a SEO optimalizace pro rok 2012?
„V příštím roce očekávám větší orientaci na jasný výkon. Tedy, zákazníci budou více poptávat produkty s jasně měřitelným výkonem. A to napříč všemi produkty. Například v SEO očekáváme více poptávku po produktech s jasnou garancí, u PPC větší poptávku po produktech, které nejsou definovány počtem kliků, ale skutečným přínosem, u banneru větší poptávku po bannerech s platbou za klik a další,“ říká David Bauckmann, výkonný ředitel společnosti Effectix.com.

Pro zvýšení povědomí o úrovni webů společnost Effectix.com začala vzdělávat zájemce v krajích a realizuje pravidelné semináře o tvorbě webu a úpravách stránek pro vyhledávače (SEO) v regionech po celé ČR. Po sérii přednášek v Praze a v Plzni se v lednu 2012 opět uskuteční semináře v Olomouci a v Bratislavě s názvem „Jak efektivně využít webových stránek k získání nových zákazníků“.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− čtyři = jedna

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz