Google Plus spouští možnost tvorby firemních profilů

Albert Ryba | 08.11.2011 | Internet a služby, Ostatní | Žádné komentáře

Společnost Google spustila dlouho očekávanou funkci – možnost vytvářet firemní stránky či profily v rámci sítě Google Plus (resp. Google+, G+). Google si od tohoto kroku slibuje posílení pozice v korporátní sféře a již řada změn v posledních týdnech, které se týkaly sítě Google Plus, byla zaměřena právě na firemní uživatele. Více najdete v článku Google Plus brzy zamíří do podnikového prostředí.

Vývojáři sítě Google Plus začali včera uživatelům oficiálně zpřístupňovat nástroj pro vytváření profilových stránek, který má firmám usnadnit komunikaci s jejich stávajícími i potencionálními zákazníky. Běžní uživatelé si pak mohou firemní profily přidat do svých kruhů nebo je jednoduše doporučit prostřednictvím tlačítka +1. Vic Gundotra, viceprezident Googlu pro sociální sítě, který je z G+ zodpovědný, k novince říká, že dne o novou možnost, jak být ve spojení s místním obchodem, diskutovat o svém šatníku s oblíbenou oděvní značkou nebo třeba sledovat kapelu během jejího turné.

Nové profilové stránky jsou uživatelům aktivovány postupně, jak bývá u některých funkcí Googlu zvykem. Zatímco některé organizace se již mohly zaregistrovat, mnoho uživatelů tuto možnost stále nemá. Po klepnutí na odkaz pro vytvoření stránky se jim zatím zobrazí upozornění, že tato funkce Google Plus není dostupná všem a uživatel má svůj pokus opakovat později. Vic Gundotra nicméně slibuje, že stránky budou brzy přístupné každému zájemci o novou funkci. Firmy by se tak měly dočkat v horizontu několika dní.

Google spustil svou sociální síť v neveřejném testovacím režimu letos v červnu a firemní uživatelé o ní od začátku projevovali poměrně velký zájem. „Právě teď se sice zabýváme optimalizací pro běžné spotřebitele, ale máme současně i tým vývojářů, který se snaží o podobnou optimalizaci také pro podniky. Věříme, že se nám nové nástroje podaří uvolnit do konce tohoto roku,“ potvrdil před nějakou dobou Christian Oestlien, jeden z vývojářů sítě Google Plus. Google také již dříve zveřejnil výzvu, ve které firmy žádal o účast na testování nových možností svojí sociální sítě, jak usnadnit komunikaci mezi společností a jejími zákazníky. Zájem byl podle Googlu obrovský. Přihlásit se prý mělo několik desítek tisíc zájemců. Oficiálně ale byly firemní profily v rámci Google Plus rušeny s tím, že budou zpřístupněny ještě letos.

Podle analytiků přišel Google s novým nástrojem pro podniky právě včas. Dan Olds z Gabriel Consulting Group si dokonce myslí, že funkce orientovaná na firemní uživatele může být jednou z oblastí, ve které by Google+ mohl předčít Facebook. „Mnoho podniků a organizací používá Facebook pro marketingové účely, ale ten není pro takové věci optimalizován,“ tvrdí Olds.

Spuštění firemních profilů v rámci sítě G+ by proto mohlo dát Googlu výhodu na atraktivním trhu. „Na Facebooku firmy používají mechanizmy, které jsou určené pro jednotlivce. V tomto směru může mít Google+ velkou šanci. Jen musí dát dohromady sadu nástrojů, které firmám používání sociálních sítí výrazně zjednoduší,“ dodává Dan Olds.

V Česku se do uvedení firemních stránek Google+ zapojilo hned několik významných organizací, firem a institucí z kultury, médií i byznysu. Prvními třemi organizacemi byly Národní knihovna, Česká televize a internetový obchod Mall.cz.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


pět + devět =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz