HP IDOL má umožnit analýzy nestrukturovaných dat

Albert Ryba | 30.11.2011 | Analýzy, Podniková infrastruktura, Software | 1 komentář

Společnost HP na konferenci Discover 2011 ve Vídni představila řešení IDOL získané díky akvizici společnosti Autonomy, které nyní zařadila do svého portfolia pro optimalizaci informací. To jí má pomoci proniknout do oblasti správy informací a umožnit firmám analyzovat jak strukturovaná, tak i nestrukturovaná data pro lepší rozhodování manažerů.

Zástupci HP jsou přesvědčeni, že právě nestrukturovaná data jsou klíčem k porozumění byznysu. Těch je totiž převažující množství, neboť vznikají často zcela spontánně, z nejrůznějších senzorů, v sociálních sítích, e-mailech a podobně. Tradiční systémy pro analýzy dat (a dokonce ani ty moderní, jako nejrůznější in-memory systémy či nástroj Hadoop) si totiž poradí obvykle jen se strukturovanými daty (uloženými v relačních nebo objektových databází), kterých je v součtu ale asi jen 15 %, zatímco těch nestrukturovaných je zbylých 85 % a ty firmám při jejich současných analýzách unikají. Navíc klasické indexování pomocí klíčových slov a tagů se ukazuje jako nedostatečné, protože význam se mění a záleží často na osobě indexátora a jeho pochopení.

Firma HP do svého portfolia mohla již zařadit díky dřívější akvizici společnosti Vertica Systems řešení Vertica pro práci se strukturovanými daty a nově tedy i IDOL od Autonomy, které je určené právě pro nestrukturovaná data (viz dále), čímž chce pokrýt 100 % dat a nabídnout je k analýze pro rozhodování ve firmách. HP slibuje u nestrukturovaných dat za použití nástroje IDOL ve verzi 10 tzv. porozumění datům díky jejich kontextu, což má zohlednit skutečný význam podle použití. Proces má navíc probíhat v reálném čase. Toto softwarové řešení od Autonomy pak chce HP kombinovat se svým hardwarem a nabízet komplexní řešení Autonomy Appliances, která budou postavena na architektuře, která byla využita například u serverů ProLiant od Hewlett-Packard.

Nově ohlášené řešení má podle zástupců HP zákazníkům pomoci lépe vyhledávat, zpracovávat a vyhodnocovat informace, které bylo dosud velmi obtížné nebo nemožné analyzovat, a to včetně uživatelských neboli „lidských“ informací (obsažených ve videích, zvukových souborech, e-mailech, textových souborech, sociálních sítích a dalších zdrojích) a systémových informací.

Na konferenci Discover pak také vystoupila mimo jiné i nová CEO společnosti HP Meg Whitmanová (na fotografii u titulku), která nastínila svoji strategii. Whitmanová si uvědomuje, jaký zmatek vyvolaly změny v minulých měsících a podle ní je nyní důležité, aby firma Hewlett-Packard vystupovala a jednala jako jeden tým  a dodávala nejlepší produkty a služby, jaké je schopna nabídnout. Zdůraznila také potřebu inovací a investic do svojí firmy, včetně potřeby získat či udržet si kvalitní odborníky. Svoji kompetenci v roli CEO HP odůvodnila tím, že dříve jako šéfka eBay nakupovala podniková řešení HP i jiných výrobců a dokáže se tak vcítit do situace zákazníka a do jeho potřeb.

1 komentář u článku “HP IDOL má umožnit analýzy nestrukturovaných dat”

  1. businessman napsal:

    Aha, další naprostá zbytečnost, o které se HP bude snažit přesvědčit firmy, že bez ní nemůžou žít. To je už naprostý evergreen, vnutit trhu „něco exkluzivního“, co doteď nikdo nepotřeboval a ani to nikoho nenapadlo, že by to potřeboval – a to jen proto, aby HP mělo kšeft (když ty PC a notebooky už nefrčí).

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


šest − čtyři =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz