Sociální sítě se stávají nástrojem pro hledání práce

Albert Ryba | 19.11.2011 | Analýzy, Internet a služby | 1 komentář

Fenomén sociálních sítí se stále více projevuje i při hledání nové práce. Například v USA si podle nejnovějšího výzkumu společnosti Jobvite tento rok našlo až 22 milionů američanů práci díky jejich kontaktům v sítích Facebook, Twitter či LinkedIn. V porovnání s předchozím rokem je to více než třetinový nárůst, protože v roce 2010 to bylo zhruba 14,4 milionů. Je pravděpodobné, že tento trend brzy dorazí i do Česka, kde se postupně sociální sítě také stávají jedním z důležitých nástrojů při hledání práce.

Při pohledu na statistiky je zřejmé, že Facebook pomáhá v získávání nové práce lépe, než LinkedIn, což je paradoxně právě síť speciálně zaměřená na práci a byznys. Provozovateli sítě LinkedIn se celkově příliš nedaří, protože za třetí čtvrtletí letošního roku ohlásil ztrátu 1,6 milionu dolarů a také uživatelská základna čítající 135 milionů uživatelů se s Facebookem dá jen těžko srovnávat. Výsledek výzkumu také potvrzuje, že si v USA pomocí sociální sítě najde práci již přibližně každý šestý člověk. V 83 % případů je to díky zmíněnému Facebooku, ve 46 % pak díky LinkedIn a v 36 % pomocí Twitteru. Síť Google Plus do výzkumu nebyla pro svoji krátkodobou existanci zatím zahrnutá. Také Microsoft prý plánuje proniknout do vod sociáních sítí a nabídnout vlastní alternativu pod názvem Socl.

Až 31 % uživatelů přitom využilo všechny tyto tři sociální sítě, což potvrzuje i trend stále častějšího používání více sítí současně. CEO společnosti Jobvite Dan Finnigan k výsledkům výzkumu říká, že zájemci o zaměstnání, využívající sociální sítě se dostávají do výhody oproti těm, kteří stále ještě využívají tradiční metody hledání nového místa. Výrazně úspěšnější v hledání práce pak byly podle průzkumu uživatelé se 150 a více kontakty v sociální síti. Zajímavé také je, že 69 % Američanů si hledá novou práci bez ohledu na to, zda jsou momentálně zaměstnáni nebo ne.

Oblíbenost sociálních sítí mezi zaměstnavateli pro hledání nových pracovníků pak již dříve v tomto roce potvrdil výzkum monitorovací služby Reppler sídlící v americkém městě Palo Alto, podle nějž používá k vyhledávání vhodných kandidátu na pozici v jejich firmě již 91 % personalistů. Sociální sítě tak postupně mění dřívější zavedené metody a postupy a kromě komunikace a marketingu, kde se prosadily již dříve, nyní směřují do dalších oblastí lidských činností. Právě firmy jsou oblastí, kde zatím docházelo k jejich využívání spíše jednotlivci a bez celkové strategie, což je situace, kterou se snaží využít například Google k prosazení svojí sociální sítě Google Plus jako univerzálního nástroje pro spolupráci ve firmách.

Zdroj: ITnews.sk

1 komentář u článku “Sociální sítě se stávají nástrojem pro hledání práce”

  1. Czar napsal:

    Nevím jako jak si to hledání přes sociální sítě představujete? Nikde jsem na Facebooku žádnou nabídku na volné místo neviděl a vyptávat se známých může přece i normálně, ne?

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


+ dva = tři

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz