Čtyři důvody, proč se Twitter stává konkurencí pro Facebook

Roman Kadlec | 11.12.2011 | Internet a služby | Žádné komentáře

Twitter nedávno představil nový design a je zřejmé, že se tato sociální síť postupně začíná formovat do pozice přímého konkurenta Facebooku a případně i Google Plus.

Ne že bychom do teď Twitter za konkurenci pro Facebook vůbec nepovažovali, ale díky omezení příspěvků na 140 znaků (díky čemuž si Twitter získal také přezdívku SMS internetu) si formoval vlastní cestu pro specifickou skupinu uživatelů. Ale díky změnám v poslední době se Twitter podobá stále více ostatním sociálním sítím. Představené změny mají podle provozovatele za cíl zjednodušit používání služby a vytvořit jí přehlednější. Z toho se dá mezi řádky ovšem vyčíst i snaha rozšířit uživatelskou základnu a oslovit tak například uživatele, kteří jsou s Facebookem nespokojeni a poohlížejí se po možné alternativě a také lépe reagovat na potřeby a požadavky firem. Z relativně komunitní záležitosti se tak stává více masová služba.

Podívejme se na hlavní novinky, které posouvají Twitter blíže k tradičním sociálním sítím:

1. Firemní stránky
Firmy a organizace na Twitteru existovaly i před představením nového designu. Doteď ale nebyly žádným způsobem odlišené od běžných uživatelů. To se spolu s novým vzhledem mění a organizace tak získávají samostatný prostor. Mohou si například lépe upravovat rozvržení vlastního profilu nebo také definovat tweet, který má zůstat na prvním místě. Pokud tento tweet obsahuje video nebo fotografii, jsou automaticky zobrazeny. Snaha vyjít firmám vstříc je také možnou reakcí na zavedení firemních stránek Googlem v rámci Google+.

2. Profily
Profil v Twitteru se od původního designu značně změnil a svým zpracováním nyní výrazně připomíná uživatelské profily na Facebooku nebo Google Plus. Řada informací o uživateli byla také přesunuta pro lepší přehlednost do levého sloupce.

3. Tweety a konverzace
Způsob zobrazování tweetů a odpovědí se změnil. Víc nyní připomíná design news feedu a twitter v rámci předchozího vzhledu zobrazoval odpovědi a některé náhledy v bočním panelu. Momentálně se ale zobrazují přímo pod konkrétním tweetem, což opět zvyšuje přehlednost.

4. Prozkoumávání aktivit přátel
Facebook vám dá vědět, pokud mají vaši přátele nové kamarády, sdílejí link nebo se přidají do nějaké skupiny. Twitter vás obeznámí, koho uživatelé sledují, co se jim líbí a co retweetují. Tato funkce se objevila již v srpnu pod názvem Activity a v novém designu přichází s drobnými úpravami v rámci panelu Discover shrnujícím vše nové u vašich kontaktů.

Kompletní soupis změn najdete na adrese https://fly.twitter.com/. Nový design by měl být postupně aplikován v nejbližších dnech až týdnech, přičemž k dispozici jsou už redesignované aplikace pro platformy iOS a Android.

Zdroj: ITnews.sk

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− dva = jedna

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz