Apple se chce v Česku prosadit i ve firmách

Albert Ryba | 16.01.2012 | Aktuality, Hardware, Ostatní, Podniková infrastruktura, Software | Žádné komentáře

Popularita výrobků Apple mezi koncovými spotřebiteli rychle roste a ti svoje přístroje běžně používají i v korporátním prostředí. Není proto překvapením, že Apple se snaží proniknout do firem v ČR i oficiální cestou a vznikají nové způsoby distribuce. Podle dostupných informací je navíc zájem firem o produkty Applu poměrně výrazný a například OKD nakoupilo pro svoje manažery v nedávné době 50 tabletů iPad 2 v nejvyšší konfiguraci.

Například společnost Xanadu informovala, že údajně jako jedna z prvních firem v ČR získala loni v listopadu statut Autorised Reseller, určený pro prodej produktů Apple firemním zákazníkům (s výjimkou telefonů iPhone).

Podle zástupců firmy Xanadu prý už první měsíc prodeje ukázal, že zájem mezi českými firmami je především o přenosná zařízení typu iPad nebo MacBook, ale i o stolní počítače a serverová řešení. Součástí nabídky jsou i kancelářské balíky Mac OS X, nástroje pro úpravu fotografií, videa a hudby, pomůcky po správu obsahu, údržbu počítače nebo vypalování.

Firmy tedy pořizují počítače značky Apple i přes to, že jejich začlenění do stávající IT infrastruktury nemusí být snadné a vyžaduje to i nové znalosti od pracovníků IT oddělení, kteří často Mac OS či dokonce iOS neznají.

Tomáš Netolický, generální ředitel Xanadu, vysvětluje, proč firma usilovala o oficiální partnerství Apple: „Doposud si u nás většinou kupovali počítač Apple designoví nadšenci a grafici. Běžní firemní uživatelé většinou přišli zkrátka, neboť komplikovanou integraci do firemních systémů s dominancí produktů Microsoftu nechtělo IT oddělení podstupovat. Navíc pokud si někdo do firmy chtěl pořídit některý z Apple produktů, neměl většinou jinou možnost, než nakoupit v běžném obchodě nebo na e-shopu za hotovost.“

„Už to samo o sobě mohlo být komplikací pro firmy pracující systémem objednávka / faktura / dodávka / instalace na místě. Náš hlavní přínos je v tom, že klientovi dodáme ´jablíčkový´ počítač, iPad nebo server, a dokážeme tyto produkty integrovat a provozovat v jeho heterogenním IT prostředí. Manažer tak získá jistotu, že si na cestách nejen přečte e-maily a zprávy na internetu, ale bude moci plnohodnotně pracovat s firemními systémy jako CRM, ERP a DMS nebo firemními systémy a portály,“ dodává Netolický.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


pět + devět =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz