Investujte do redesignu firemního webu, radí odborníci

Albert Ryba | 11.01.2012 | Analýzy, Internet a služby | 1 komentář

Podle zástupců společnosti Optimics nároky na firemní weby a e-shopy rychle rostou. Firmy by proto měly pro větší konkurenceschopnost na internetu letos zainvestovat nejen do redesignu, ale také do přípravy nativně mobilních verzí svých webových stránek, aby zajistily co nejlepší uživatelskou zkušenost návštěvníků či zákazníků.

Redesing webů má být jedním z kroků pro zefektivnění fungování firem v letošním roce, který podle analytiků bude opět spojený s ekonomickou nejistotou. Klíčem ke zlepšení byznysu firem se v roce 2012 stane podle předpovědi společnosti Optimics také zefektivňování marketingových kampaní, lepší způsoby oslovení a udržení si zákazníka i využití a propojení všech dostupných dat a informačních technologií v obchodu a marketingu.

Růst tlaku na efektivitu přinesla již první novodobá ekonomická krize vrcholící v roce 2009. Firmy ve snaze šetřit tehdy často na krizi reagovaly bezhlavými škrty v oblasti nákladů a souvisejícím propouštěním, což jim ovšem přineslo také pokles obratu. Bylo pro ně pak ovšem výrazně obtížnější znovu nastartovat hospodářský růst. „Organizace by se proto měly v současnosti spíše zaměřit na investice, které jim pomohou dlouhodobě více vydělat. To bude znamenat osvojení si nových metod práce, zejména v oblasti online marketingu, který na rozdíl od jiných oblastí stále obsahuje dostatek prostoru ke zlepšení. Online marketing bude potřeba provádět více sofistikovaně, s detailním vhledem do věcné problematiky i dat. Navíc je třeba se oprostit od nepodložených rozhodnutí, které často této oblasti dominovaly,“ říká Jiří Brázda, vedoucí analytik společnosti Optimics.

Jak vytovřit moderní firemní web?
Také zmíněné firemní weby se pod tlakem konkurence a stále většího množství méně zkušených uživatelů internetu musí proměňovat. Tento trend bylo možné sledovat již v loňském roce a letos zřejmě posílí. Motivátorem již není jen tlak konkurence na trhu, ale i generační posun uživatelů internetu v ČR. Internet jako informační i obchodní kanál využívají na jedné straně stále mladší lidé, na straně druhé si na něj zvykají i starší generace se stále vyšším věkovým průměrem.

„To vede ke snaze vytvořit jednoduché, přehledné a současně uživatelsky přívětivé weby, které nabídnou co nejlepší uživatelskou zkušenost maximálnímu počtu návštěvníků. Již v minulém roce proběhlo několik redesignů webů významných firem jako Telefónica Czech Republic nebo ČSOB Pojišťovna, které byly vedené touto snahou a letos se pravděpodobně dočkáme další vlny,“ komentuje situaci Martin Snížek, jednatel společnosti Optimics.

Často skloňovaný růst vlivu mobilních technologií na svět byznysu se projeví v potřebě mít nově mobilní verze webových stránek. Ty nemohou být jen „zmenšenou verzí“ těch původních, pokud mají úspěšně plnit svoje cíle. Mobilní uživatel má jiný kontext uživatelské zkušenosti a používá web v mobilu jinými způsoby a často i k jiným účelům, než když sedí u svého počítače. Je proto potřeba testovat mobilní verze webů v přirozených situacích (například pohyb po městě, využití QR kódů). Nestačí jen, aby firemní web či e-shop na mobilu fungoval, ale také aby dokázal co nejlépe splnit svůj specifický účel – například  nabídnout viditelné kontakty na pobočky banky, které uživatelé v mobilu hledají s vyšší pravděpodobností než na stolním PC.

Pokud má nový firemní web obsahovat prvky, které se již osvědčily někde jinde, nelze je přebírat zcela automaticky a očekávat, že budou fungovat zcela totožným způsobem jako na jiném webu. Každý byznys je ze své podstaty jedinečný, a proto neexistuje jedno univerzálně dobré řešení. Především v oblasti prodeje a přesvědčivosti je potřeba experimentovat a pokusit se osvědčené praktiky doplnit něčím novým a specifickým pro vlastní značku. Vždy je také nutné nejdříve otestovat, jaký efekt nové prvky mají a zda přinášejí uživateli i firmě skutečný užitek či nikoliv.

„Při tvorbě nových firemních webů zejména pro velké společnosti se také stále častěji bude ukazovat potřeba využití specialistů pro optimalizaci jednotlivých oblastí, jako jsou webdesign, SEO, webová analytika a podobně. Zatímco dříve vše obstarávala jediná univerzální agentura, dnes dochází k výrazně vyšší úrovni specializace,“ dodává Martin Snížek.

S tím, jak nároky na weby rostou, je potřeba jednotlivé oblasti lépe propracovat do detailu. Zpracování každé z nich specialistou přináší ve výsledku výrazně vyšší hodnotu, než když vše průměrně zpracuje jediná univerzální agentura.

1 komentář u článku “Investujte do redesignu firemního webu, radí odborníci”

  1. Klasik napsal:

    To je klasika, firmy co prodávají servery vám řeknou, že potřebujete nový server, ty co prodávají ERP vás přesvědčují, že potřebujete nové ERP. A firmy, které dělají redesigny webů zjevně taky nemůžou říct opak, tj. že vám stále stačí to co máte, že ano?

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


sedm + = čtrnáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz