O síť Google+ není v Česku zatím příliš zájem

Albert Ryba | 17.01.2012 | Aktuality, Analýzy, Internet a služby | Žádné komentáře

Českému komunitnímu rybníku v ČR vládne Facebook. Kromě něj se ročních nárůstů dočkaly jen ČSFD, LinkedIn a Google+. Posledně jmenovanému však ještě nenarostly zuby, aby mohl poměřit své síly s velkými rybami. Původem české weby spí na dně a Twitter zůstává čudlou, které nepomáhá ani dokrmování ze stran médií a komerčních subjektů. Tak shrnuje Mediaresearch výsledky výzkumu Komunitní weby 2011 realizovaného koncem minulého roku na vzorku 1298 respondentů z internetového NetPanelu.

„Zatímco v roce 2010 se české sociální sítě ještě poměrně držely, v 2011 je už pokles návštěvnosti velmi výrazný a týká se i typických představitelů českých komunitních webů, jako jsou Spolužáci.cz a Lidé.cz,“ komentuje výsledky výzkumu Alena Ivánková, Research Project Manager výzkumu. Na první pohled je podle ní patrné, kam tito lidé odcházejí. Facebook a YouTube upoutaly za tři poslední sledované roky většinu internetové populace. Alespoň jednou týdně zláká YouTube a Facebook dva ze tří internetových uživatelů.

Nejen v návštěvnosti předehnaly zahraniční komunitní weby české alternativy. Za nejzajímavější označilo Facebook 40 % respondentů, 25 % pak YouTube. Klasické české komunitní weby dosahují v porovnání minimálního zájmu. Co víc, v průběhu tří let se obliba Facebooku a YouTube ustaluje, kdežto zajímavost jiných webů klesá. Výjimku tvoří ČSFD.cz, jež roste jak v návštěvnosti, tak v oblibě. Letos zařazený Google+ je nejzajímavější jen pro 8 % respondentů.

Internetový profil s osobními údaji, který si mohou ostatní zaregistrovaní uživatelé prohlédnout, mají tři čtvrtiny respondentů. Nejmladší generace má takový profil téměř univerzálně (94 %), podobně i generace 25-34 let (90 %). Podíl lidí, kteří jsou někde zaháčkovaní, znatelně narostl mezi roky 2009 a 2010, od roku 2010 je však stejný, a to i v různých sociodemografických skupinách.

Nejvíce lidí je zaregistrovaných na Facebooku, Spolužácích, Lidech a YouTube, 13 % deklaruje profil na Google+. Pouze 5 % však tvrdí, že si hodlá v nejbližší době profil na sociální síti Google+ založit, 53 % je dokonce rozhodnuto se do Google+ v nejbližší době nepouštět. „Lidé, kteří mohou porovnat Facebook i Google+ však hodnotí velmi dobře oba weby. Od dvou třetin těchto „bikomunitářů“ dostaly jedničku nebo dvojku,“ dodává Alena Ivánková z Mediaresearch.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− tři = šest

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz