Google nově penalizuje weby kvůli reklamnímu obsahu

Markéta Pastuchová | 16.02.2012 | Analýzy, Internet a služby | Žádné komentáře

Společnost Effectix.com zveřejnila studii reflektující poslední změny algoritmu vyhledávače Google. Mimo jiné došlo ke změně zkoumání rozložení stránky (tzv. layoutu) a také weby s větším množstvím reklam a komerčního obsahu začínají být Googlem nově penalizované. Nicméně právě reklama je pro řadu webů hlavním zdrojem jejich příjmu.

Pravidla se mění neustále
Mezi pravidla tvorby dobrého výkonnostního online marketingu patří i sledování změn ve vyhledávací algoritmické rovnici vyhledavačů s nejvyšším podílem na trhu. Drobných změn jsou zpravidla desítky měsíčně, zásadních pak několik do roka. Aktuální změnou, která patří mezi ty důležitější, je výrazné zohlednění layoutu stránek v algoritmu vyhledávání Googlu.

Pokud jsou reklamy, bannery a další komerční obsah nad přehybem layoutu („nad foldem“) v blíže nespecifikovaném nepřiměřeném množství, může být web Googlem penalizován a ve výsledcích vyhledávání tak být poměrně zásadně znevýhodněn.

„Dochází k nám mnoho stížností od uživatelů, kteří přišli na web přes vyhledávání Googlu a měli problém na stránce najít relevantní a aktuální obsah, tudíž tak nebyli ve výsledku spokojeni. Uživatelé chtějí vidět hlavní obsah ihned a nepřejí si neustále kvůli reklamám scrollovat stránkou dolů. Stránky, jež nemají hlavní obsah či hlavní sdělení nad přehybem, mohou být zasaženy touto změnou,“ píše Google ohledně novinky v algoritmu na svém blogu.

Google rovněž vydal na adrese browsersize.googlelabs.com speciální online nástroj, který má pomoci majitelům webů zjistit, zda se jich změna týká.

Úvodní strana webu Aktualne.cz (jak její rozložení prvků vnímá robot Googlu).

Úvodní strana webu Aktualne.cz (jak její rozložení prvků vnímá robot Googlu).

Kdo a jak moc je novou změnou ovlivněn?
Google uvedl, že provedená změna se týká jednoho vyhledávání z každých sto. Je třeba zmínit, že změna algoritmu je již aktivní. Pokud se majitel webu domnívá, že má jeho layout příliš reklam nad přehybem či už ví, že je penalizován a znevýhodněni ve vyhledávání, bude třeba tyto reklamy odstranit. Tedy redesignovat rozložení prvků na stránce tak, aby hlavní sdělení bylo tzv. co nejvíc na očích a čekat, než Google jeho web znovu zaindexuje. Jak se píše dále v dokumentu Effectix.com, může to trvat i několik týdnů.

„Z mého pohledu příliš nevěřím, že by tato změna byla tak radikální, jak Google píše. Pozitivní ovšem je, že je zde vidět další posun k vylepšení algoritmu ve smyslu: co chce uživatel, to Google najde. Tedy snaha co nejvíce nabízet uživateli kvalitní obsah na zadanou frázi, klíčové slovo,“ komentuje změny Martin Vinš, hlavní SEO analytik společnosti Effectix.com.

Google si sám může uškodit
Na druhou stranu je zde systém Google Adsense, jenž je podstatným tahounem pro AdWords a tedy i pro výdělek samotné společnosti Google. Pokud si majitelé webů odstraní nebo upozadí své Adsense bloky, pro Google by to znamenalo nepřímé ovlivnění finančních výsledků AdWords, což jistě není ani pro tohoto giganta příliš žádoucí, upozorňuje na závěr ve svém dokumentu společnost Effectix.com.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− tři = tři

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz