RIM zlevnil podnikový tablet PlayBook na zlomek ceny

Albert Ryba | 03.02.2012 | Hardware, Mobilita | Žádné komentáře

Společnost RIM se rozhodla se svým podnikovým tabletech PlayBook pro podobnou strategii jako v loňském roce HP s tabletem TouchPad. Tedy snížit cenu na naprosté minimum zejména kvůli špatné prodejnosti.

RIM tak začal ve svém elektronickém obchodě nabízet 16GB verzi tabletu PlayBook za 199 dolarů, zatímco při uvedení za něj chtěl 499 dolarů. 32GB model pak klesl z 599 dolarů na 249 a 64GB verze tabletu Playbook je nyní k sehnání jen za 299 místo 699 dolarů. Výprodeje mají být údajně jen dočasné a mají trvat do 11. února, ale co bude potom není jasné. Již začátkem roku RIM zlevnil všechny tablety PlayBook na 299 dolarů, což nebylo příliš logické vzhledem k různé velikosti úložné kapacity. Tyto ceny jsou pak podobně jako v případě TouchPadu od HP pod výrobní cenou.

Jak již bylo naznačeno na začátku, za razantním zlevněním tabletů jsou hlavně jejich velmi špatné prodeje. V prosinci již RIM ohlásil, že kvůli snížení cen bude muset odepsat zhruba půl miliardy dolarů, kterou na tabletech prodělá. Jak se zatím zdá, podobně jako v případě HP výprodej zafungoval a prodej PlayBooků se díky výrazném poklesu cen rozhýbal, ale přesná čísla o prodejích nejsou k dispozici.

I když by přes neúspěch první generace PlayBooku bylo logičtější, kdyby RIM výrobu tabletu ukončil, podle dostupných plánů je již připravena nová verze, která by měla být oficiálně představena tento měsíc. RIM tak zjevně chce předstihnout Apple a uvedení jeho iPadu 3, který na sebe strhne veškerou pozornost médií i veřejnosti. Druhá generace PlayBooku s novým OS 2.0 (více viz video pod článkem) by měla odstraňovat některé nedostatky prvního modelu, jako je třeba chybějící e-mailový klient či nabídnout možnost spouštět aplikace pro Android, které vývojáři poskytnou RIMu. Displej bude mít úhlopříčku stále 7“, ale ve vývoji je údajně i 10“ verze PlayBooku.

Výprodej tabletu PlayBook v e-shopu RIM

Výprodej tabletu PlayBook v e-shopu RIM

S RIMem to jde z kopce
Výrobci zařízení BlackBerry, který si držel v dřívějších letech téměř neotřesitelnou pozici zejména v podnikové sféře, se v každém případě příliš nedaří a jeho budoucnost je nejasná. Loňský rok byl provázen masovým propouštěním jeho zaměstnanců, rapidním poklesem podílu přístrojů BlackBerry na trhu, oddálením uvádění nových modelů a propadem jeho akcií, jejichž cena se nyní pohybuje kolem 17 dolarů, zatímco začátkem loňského roku to bylo téměř 60 dolarů. Firma se svými přístroji nedokáže obstát vůči konkurenci ze strany Androidu a iPadu a právě v podnicích, kde měla silnou uživatelskou základnu, ji velmi rychle vytlačil Apple.

Také samotný tablet PlayBook, který byl uvedený v dubnu 2011, nebyl přijat trhem příliš vřele a recenze jej označovali za rozporuplný přístroj. A to zejména kvůli nutnosti propojení s přístroji BlackBerry prostřednictvím tzv. BlackBerry Bridge, což byl jediný způsob, jak si uživatelé na tabletu mohli přečíst svoje e-maily. Kromě nativního e-mailového klienta chyběl také vlastní kalendář, což je opět u přístroje pro byznys poměrně zásadní nedostatek. Právě nutnost propojení tabletu se smartphonem BlackBerry pro jeho plnohodnotné využití výrazně omezila skupinu uživatelů, kteří si jej pořídili. Navíc kvůli tomu, že RIM přišel v tabletu PlayBook se zcela novým OS od společnosti QNX, nebyl z počátku k dispozici ani dostatek aplikací.

PlayBooku v adopci firmami nepomohla ani „silná BlackBerry kultura“ zejména v západních firmách, kdy zařazení nových přístrojů od RIMu do IT infrastruktury mělo být výrazně snazší, než v případě konkurenčních tabletů iPad. Apple přesto zvítězil zejména díky široké nabídce obsahu a uživatelské přívětivosti a získal tak definitivně post oficiálního byznysového tabletu. PlayBooku nepomohly ani takové „bonusy“, jako třeba podpora Flashe, nízká váha 400 gramů či kompaktní rozměry.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět − devět =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz