Forrester: Je čas skoncovat s vaší IT strategií

Martin Noska | 16.03.2012 | Analýzy | Žádné komentáře

Nigel Fenwick na blogu agentury Forrester Research říká, že doporučuje ředitelům IT zastavit práce na jejich IT strategii. Doby, kdy se pracovalo na samostatné technologické strategii firmy, která by měla být v souladu s obchodní strategií, je podle Fenwicka potřeba opustit. Dnes je nutné soustředit se jen na obchodní strategii a vše ostatní je vedlejší.

IT strategie nemůže vznikat samostatně
Může dobrá obchodní strategie dnes existovat bez technologie? Většina ředitelů by řekla, že pokud neprovozujete třeba stánek s limonádou, musí mít každá obchodní strategie jako svoje jádro i kvalitní technologický základ. Bohužel management dnes ale stále nejčastěji připravuje svoje obchodní strategie v izolaci od technologie.

Nigel Fenwick proto říká, že chystat současně i samostatnou IT strategii je zbytečná komplikace a optimálním řešením je vytvořit jeden komplexní celek, který by bylo možné označit jako obchodní strategie s technologickými komponentami či jednoduše obchodně technologická strategie.

Od ředitelů IT se pak očekává, že budou spolupracovat s obchodními odděleními na byznys strategii a budou navrhovat, jaké technologie ji mohou podpořit (což se v praxi bohužel stále často neděje). I to svědčí o určitém posunu role tradičních CIOs, kteří nyní mnohem více než kdy jindy musí rozumět i obchodním a ekonomickým záležitostem (více viz článek Ředitelé IT se mění v „odborníky na všechno“).

Forrester pak pro tvorbu nové strategie vyvinul i nový rámec pro obchodně technologické plánování (Business Technology Strategic Planning Framework – BTSP), který má obsahovat jasné kroky, jak postupovat. Publikovaný by měl být v nejbližší době.

Hranice mezi IT a byznysem musí být smazány
Jedná se tak o další krok ve spolupráci IT a byznysu. Dříve šlo ve firmách prakticky o dva oddělené světy, ale pro vyšší konkurenceschopnost mezi nimi musí docházet nejen ke komunikaci, ale doslova k prolínání a odbourávání hranic.

I když to může znít šíleně, tak podle Forresteru jsou strategické IT plány nenávratnou minulostí a čím dříve je opustíte, tím lépe. Na místě IT strategie musí mít každá větší firma, která provozuje cokoliv většího, než stánek s limonádou, dynamickou a flexibilní obchodně technologickou strategii. Tato strategie by měla být klíčem k dosahování cílů organizace a podle ní by měla být definována budoucí technologická road mapa. A možná že takovou strategii využijete dokonce i u stánku s limonádou, jak s nadsázkou ukazuje video pod článkem.

Je jasné, že vaše IT oddělení bude i nadále potřebovat operační plány, podle kterých se bude rozhodovat, jak aktuálně jednat a jak realizovat obchodní strategii. Tyto plány musí obsahovat průběžné hodnocení technologických kapacit, lidí a prostředků potřebných pro realizaci obchodní strategie firmy.


Zdroj: Forrester.com

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět + = dvanáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz