Operátoři pod tlakem díky explozi smartphonů

Albert Ryba | 08.03.2012 | Aktuality, Internet a služby, Mobilita | Žádné komentáře

Boj o tržní podíl v telekomunikacích se podle studie společnosti Roland Berger přiostřuje. Silní poskytovatelé online služeb pro uživatele smarphonů vytlačují tradiční poskytovatele telekomunikačních služeb. To může mít v dlouhodobém měřítku dramatické důsledky.

Odborníci predikují, že prodeje služeb tradičních operátorů v Evropě mohou klesnout až o 20 %, EBITDA o 40 %. Aby se operátoři vyrovnali s tímto krizovým scénářem, musí se zaměřit na své klíčové služby a přístup do sítě zaměřit se na růstové oblasti a zeštíhlit operační modely. Vzhledem k požadovaným investicím do infrastruktury ve výši 600 miliard eur do roku 2020, operátoři musí vytvořit flexibilnější firemní strukturu a začít spolupracovat v rámci nových společných podniků.

Pět největších internetových firem – Amazon, Apple, Facebook, Google a Microsoft, vytlačuje z trhu tradiční operátory. Dohromady mají 3 miliardy zákazníků po celém světě v oblasti terminálů, e-commerce, sociálních médií, internetových vyhledávačů a obsahu. Jejich úspěšný model je založen na silné značce, uživatelsky jednoduchém ovládání a efektivním využití dat o zákazníkovi. To vytváří tlak na tradiční telekomunikační operátory.

Pokud operátoři chtějí udržet konkurenceschopnost v tomto náročném kontextu, musí zeštíhlit své obchodní modely.

Experti z Roland Berger vidí tři možné scénáře budoucího vývoje:

- „Pouze přístup“: V tomto scénáři, telekomunikační firmy nabízejí pouze přístup do sítí a mají omezený kontakt s koncovým uživatelem. V kontrastu s tím, firmy nabízející cloud řešení nabízí své služby pod silnou značkou. V tomto scénáři se zaměří operátoři na svou klíčovou oblast služeb.

- „Více než přístup“: V tomto scénáři firmy budou nabízet nejen své sítě, ale také vybrané služby s přidanou hodnotou prostřednictvím partnerství s poskytovali B2B2C služeb. Sítě se stanou komoditou.

- „Skupiny služeb“: Operátoři se stanou plně integrovanými poskytovateli služeb, založených na jejich vlastní síti a nabídnou svá vlastní řešení v oblasti B2B2C služeb. Díky své silné značce dosáhnou lepší pozice na trhu.

Přístup k sítím bude i nadále hrát významnou roli. Nyní generuje prodeje ve výši přibližně 300 miliard eur, z čehož dvě třetiny generují mobilní komunikace. Zda tato úroveň tržeb bude zachována záleží nejen na rozhodnutích operátorů, ale také na budoucích regulacích trhu.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


+ čtyři = dvanáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz