HP: Ušetřete s recyklací tiskového materiálu

Martin Noska | 11.04.2012 | Aktuality, Analýzy, Ostatní | 1 komentář

Společnost HP, která patří již roky v oblasti tiskových řešení k propagátorům recyklace a energetické účinnosti, vyzývá firmy, aby se zapojily do environmentálně zodpovědné politiky. Výhodou je, že díky tomu korporace mohou i výrazně ušetřit.

Sama společnost HP začala s recyklací vlastních produktů v roce 1987 a o čtyři roky později spustila recyklační program Planet Partners, který má pomoci zákazníkům v 50 zemích světa včetně České republiky zodpovědně recyklovat. Od roku 1991 bylo díky tomu recyklováno více než 320 milionů tiskových kazet a tonerů od HP.

Jen v roce 2009 bylo množství stažených a znovu recyklovaných tiskových kazet v rámci tohoto programu bezmála 180 tisíc tun.

Snaha o recyklaci musí vycházet od zákazníka

HP se snaží jít cestou menší spotřeby energie a materiálů při výrobě, balení i expedici. Dále navrhovat výrobků z materiálů, které jsou vyráběny z odpovědných zdrojů a snadno recyklovatelné (ve srovnání s rokem 2005 jsou také tiskárny HP nyní o 46 % energeticky efektivnější a obsahují trojnásobek recyklovaných plastů než v roce 2007). Současně ale HP usiluje o zvýšení ekologické odpovědnosti i u zákazníků a dodavatelů. Právě u zákazníka musí celý cyklus začínat a je potřeba jej přesvědčit, aby s recyklací sám začal a aby objevil její výhody. Jednou z netradičních služeb je třeba i výkup výpočetní techniky, kterou již společnost nevyužívá. HP následně pro jednotlivé komponenty najde nové využití.

„Firmy v České republice zatím nejsou na aktivity zaměřené na ekologii až tak zvyklé, ačkoli na Západě, zejména pak v USA, dokáží firmy dnes z těchto aktivit poměrně dobře profitovat. Také Evropská unie má již tendence tlačit firmy do toho, aby zajistily recyklaci svých odpadů,“ říká Jaromír Štěpán, Supplies Channel Development Manager CZ/SK ze společnosti HP.

Společnost HP pro propagaci environmentální strategie pořádá i akci nazvanou Sustainability Tour, která má za úkol po celém světě šířit myšlenky zodpovědného a ekologického přístupu. Tento pohled podporuje i Stuart Neumann, analytik agentury Verdantix, která se zaměřuje na hodnocení environmentálních aspektů a udržitelnosti v ICT. Podle něj jsou firmy vystaveny novým výzvám, které ovlivňují i jejich politiku spojenou s dlouhodobou udržitelností.

Podle Neumanna se do centra veškerého rozhodování dostává vliv na obrat firmy, takže environmentální aktivity pro ni musí být přínosné z tohoto hlediska. Růst cen energií firmy nutí k jejich lepší správě a chytřejšímu využívání. To se týká i celých budov, kdy začínají být preferovány ty, jež jsou energeticky méně náročné. Firmy jsou také stále více vystaveny realitě likvidace přírodních zdrojů, v budoucnu pak budou vystavovány třeba i nedostatku pitné vody. Lidé se bojí katastrof a změn přírodního prostředí, ale důležité je snažit se jim předcházet zodpovědným přístupem. Právě oblast tisku skýtá v tomto směru poměrně velký prostor.

„Ačkoliv to na první pohled vypadá jako okrajová věc, při velkých objemech tisku, které jsou běžné zejména u velkých firem, jsou náklady na recyklaci produktů nezanedbatelnou položkou v rozpočtu. A pokud se tento náklad podaří přenést na dodavatele tiskových řešení, což HP umožňuje prostřednictví programu Planet Partner, mohou manažeři firem ušetřit velmi zajímavé peníze,“ doplňuje Jaromír Štěpán.

1 komentář u článku “HP: Ušetřete s recyklací tiskového materiálu”

  1. Vasek napsal:

    Stačilo by, aby výrobci dělali ty tiskové patrony a tonery snadno doplňovatelné a nebylo by pak potřeba je složitě recyklovat. Ale to ne, tím by se totiž připravili o zisky, protože lidi by koupili jen jednou a pak už by to jen doplňovali. Takže postup výrobců je jasný – radši to uděláme jen jednorázové a budeme to vše pracně recyklovat, jen aby spotřebitel pořád nakupoval.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


osm − = sedm

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz