IDC: IT pomůže podnikům se složitostí výrobních procesů

Markéta Pastuchová | 02.04.2012 | Aktuality, Analýzy | Žádné komentáře

Složitost výrobních procesů v poslední pěti letech významně vzrostla a poroste i během dalších třech let, tvrdí průzkum IDC Manufacturing Insights, který byl proveden mezi celkem 378 výrobními podniky z automobilového průmyslu, strojírenství, high-tech elektroniky a leteckého průmyslu.

Studie sponzorovaná společností Infor s podtitulem Snaha o dosažení provozní dokonalosti: akcelerace obchodních změn prostřednictvím nové generace ERP systémů zdůrazňuje potřebu výrobních společností se nejen konfrontovat s výzvami komplexnosti, ale využít příležitosti k rychlé inovaci pro zajištění konkurenční výhody. V současné době však většina podniků ze všech odvětví a regionů hlásí, že nejsou vybaveny adekvátními nástroji k dosažení těchto cílů.

Podle studie IDC jsou si výrobní podniky vědomy větší složitosti procesů a potřeby strategií k jejich řízení napříč celou společností a na základě jedinečných požadavků odvětví. Automobiloví a letečtí výrobci se zaměřují na lepší plánování poptávky (60 % resp. 57 %), aby zlepšili provozní efektivitu. Podniky z odvětví high-tech a elektroniky spíše volí varianty nákupu z levnějších zemí (49 %) a lepšího souladu IT s obchodními procesy (49 %). Strojírenský sektor hledá lepší strategie zaměřené převážně na zpřesnění dodávek zákazníkům (53 %). Společným jmenovatelem současných nedostatků ale je podle dvou třetin respondentů nízká úroveň podnikových procesů a IT systémů, které nejsou schopny čelit aktuální úrovni výrobní komplexnosti.

Detaily zjištění:
·    Studie  odhaluje, že úroveň komplexnosti v posledních 5 letech vzrostla, s čímž souhlasí 53 % dotázaných podniků, přičemž
57 % předpokládá udržení tohoto trendu i v příštích 3 letech. Zbytek respondentů věří, že komplexnost zůstane na stejné úrovni, avšak nikdo neočekává její snížení.
·    Všechny průmyslové sektory předpokládají především obtížnější situaci na jednotlivých trzích, následované větší složitostí interních procesů. V letectví, strojírenství a high-tech odvětví jsou na třetím místě složitější technologie, kdežto v odvětví automotive je to komplexnost dodavatelských řetězců.
·    Pokud jde o obchodní strategie, s pomocí kterých chtějí čelit narůstající komplexnosti v příštích třech letech, automobilové a letecké společnosti jako nejdůležitější zmiňují plánování a předpovídání poptávky (60 % resp. 57 %) a zpřesnění zákaznických dodávek (49 % resp. 50 %), následované programy štíhlé výroby/six sigma (45 %). Strojírenské společnosti tyto trendy kopírují, avšak nejvýše staví zpřesnění zákaznických dodávek (53 %), až poté lepší plánování poptávky (51 %), zatímco společnosti z odvětví high-tech a elektroniky favorizují jako svou hlavní iniciativu nákup z levnějších zemí (49 %) společně s dosažením většího souladu mezi podnikovými procesy a IT podporou a přesnějšími zákaznickými dodávkami.
·    V případě dotazů na to, co brání překonat výzvy spojené s narůstající komplexností a zlepšováním provozní dokonalosti, respondenti poukazují na nedostatek agility v oblasti adaptace podnikových procesů na změněné podmínky (66 %) a neefektivní a neadekvátní podporu ze strany IT systémů.
·    K dalším nedostatkům IT systémů respondenti řadí nízkou úroveň integrace existujících aplikací (44 %), limitované provozní funkcionality (28 %) a složité a drahé upgradování (24 %).

Průzkum byl proveden v říjnu 2011 mezi výrobními podniky v USA, Velké Británii, Francii, Německu, Itálii, Brazílii, Číně, Indii, Japonsku, Kataru, Saudské Arábii, Sjednocených arabských emirátech a Rusku.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


jedna + devět =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz