Sjednocená komunikace se firmám vyplatí

Martin Noska | 12.04.2012 | Hardware, Software | Žádné komentáře

Jak zajistit, aby komunikace v podniku byla skutečně efektivní a aby se investice do ní vrátila nazpět? O tom jsme hovořili s Filipem Neuhäuserem ze společnosti Siemens Enterprise Communications.

Které technologie považujete pro zvýšení efektivity komunikace v rámci podniku i mimo něj v současnosti za nejdůležitější?
Nejvyšší efekt na zkvalitnění komunikace v rámci podniku má důsledná práce s lidmi a každodenní péče všech o otevřenost, srozumitelnost a smysluplnost dorozumívání mezi kolegy. Moderní technologie jsou zde vítaným nástrojem a pomocníkem – zejména technologie zajišťující komunikaci lidí bez ohledu na to, kde se právě nachází a jaký nástroj komunikace mají k dispozici. Vše takto popsané nazýváme sjednocenou komunikací – UC.

Jaká je obvykle návratnost této investice (ROI) a jak lze podle vás tuto návratnost nejlépe měřit?
Investice do řešení sjednocené komunikace je investicí do centralizovaného řešení, dnes často spojená se slovíčkem „cloud“. Pro finančního ředitele bude klíčová ROI postavená převážně na finančních úsporách spojených s centralizací. Pro ostatní členy vedení společnosti budou argumentem i „měkké“ výhody spojené se zvýšením kvality pracovního prostředí a nástrojů komunikace a spolupráce, zkrácením času „čekání na vstup od kolegy“ atd.

Když jako příklad použijeme globální řešení v rámci celé Siemens Enterprise Communications, tak prokázaná návratnost investic je 114 %. Finančně je čistý výnos více jak 30 milionů eur za 5 let a roční náklady na komunikační infrastrukturu byly sníženy z 8,5 na 3,2 milionu eur. Doba splatnosti investice je celkově 17 měsíců a v rámci řešení došlo k náhradě 134 pobočkových ústředen dvěma SIP softwarovými servery.

Filip Neuhäuser, PreSales Manager Eastern Cluster, Siemens Enterprise Communications, s.r.o.

Filip Neuhäuser, PreSales Manager Eastern Cluster, Siemens Enterprise Communications, s.r.o.

Předpokládám, že sám řešení UC využíváte. Co je pro vás osobně jeho největším přínosem?
Zítra od 9h mám pohovor s kandidátem v Rusku, použijeme HD video a web kolaboraci. Od 13h mám telekonferenci s německým kolegou k projektu v Turecku. Hovor bude spojen přes interní SEN síť, tj. bez poplatků s hlasem v HD kvalitě. Od 14h se opět spojíme s kolegy v Moskvě, celkem 10 účastníků videokonference. V 16h zavoláme (zdarma) do Holandska a domluvíme obsah workshopu v Praze. Předpokládám web konferenci. Den zakončím konferencí s kolegy z Německa a Turecka. Denně jsem účastníkem konferencí tří až několika desítek účastníků od Londýna po Moskvu s vysoce kvalitním přenosem hlasu, přenosem videa a sdílením dokumentů s možností předání ovládání počítače komukoliv z účastníků konference.

Sháním-li kolegu, volám člověka, ne jeho přístroj. Vidím, koho má smysl shánět telefonicky a komu napíši e-mail. Používám smartphone s operačním systémem Android, mám nainstalovaného mobilního UC klienta, což je velmi praktické pro práci kdekoliv mimo kancelář.

Jakou máte zkušenost s tím, jak se k nasazení řešení sjednocené komunikace staví české firmy? Co za typy firem UC obvykle implementuje?
Pro globální firmy to je v dnešní době již téměř nutnost. Firmy se zahraničními pobočkami nebo s větším množstvím obchodních partnerů přistupují k zavedení tohoto řešení velmi otevřeně a aktivně. Státní správa shledává efektivní využití mobilního UC pro vedení resortů, od ředitelů odborů po náměstky. Česká firma sídlící na jedné lokalitě je v současné době zdrženlivější k zavedení nových řešení.

Jaká je nabídka řešení a služeb společnosti Siemens Enterprise Communications v této oblasti a čím se podle vás odlišuje od konkurence?
Siemens Enterprise Communications se v březnu účastnila veletrhu CeBIT v Hannoveru. Naše motto: „Vaše nejsnazší cesta k sjednocené komunikaci” s důrazem na efektivní, bezpečné a ověřené implementace řešení a služeb pro podnikovou komunikaci bylo zdůrazněno kruhovou expozicí nazvanou „Jeden den v životě”, kde byla na konkrétních příkladech poutavým způsobem demonstrována moderní podniková komunikace v prostředí domova, na cestě a v kanceláři.

Velká část stánku Siemens Enterprise Communications byla věnována novinkám v souvislosti s ohlášením uvedení nové verze aplikační sady OpenScape UC Suite.  Návštěvníci stánku mohli vidět ukázky integrace sjednocené komunikace OpenScape UC s Microsoft Outlook a SharePoint nebo i aplikacemi Google. Obecně lze říci, že kromě integrace s obchodními procesy je v současnosti velký důraz kladen i na integraci messagingu a sociálních sítí. V rámci nové aplikační sady OpenScape UC Suite je tak k dispozici napojení k téměř stovce dalších komunikačních systémů včetně Google Talk, Apple iChat nebo Skype.  Velký zájem budila i webová spolupráce a integrace videa.

Osobně si myslím, že se jako společnost výrazně odlišujeme také firemní kulturou a hlavně lidmi, kteří u nás pracují. Fungujeme na základě otevřené komunikace, respektu a osobní zodpovědnosti, maximální míry spolupráce nejen lokálně, ale hlavně regionálně, což nám dovoluje zákazníkům přinášet velkou přidanou hodnotu a zkušenosti ze zahraničí.

Vaše služby a řešení Siemens OpenScale a OpenScape UC jsou založena na filosofii Open SOA. Jaké možnosti a výhody to pro zákazníky přináší?
Tradiční digitální pobočkovou ústřednu lze mít na klíč od jednoho dodavatele včetně koncových přístrojů. Komunikační řešení sjednocené komunikace – UC – není „nová pobočková ústředna“. Zásadní změnou podnikových komunikací je ústup od proprietárních protokolů (např. SCCP, CorNet) a příklon ke standardům dle IETF, IEEE a dalších, v případě zmíněných signalizačních protokolů mluvíme o standardu SIP. Krása a výhoda proprietárních protokolů je v rychlosti implementace, krása a výhoda standardů ve svobodě zákazníka si vybrat. Jsme výrobce i dodavatel, který důsledně nabízí otevřený přístup k architektuře UC řešení – Open SOA. Nabízíme svobodu zákazníkovi, jak vhodným způsobem zakomponovat UC řešení mezi stávající IT komunikační nástroje a z nových si vybrat dle svých potřeb od různých výrobců.

Článek je součástí tématu Bohatší komunikace nejen v rámci podniku.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− čtyři = jedna

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz