nVidia VGX: Grafická revoluce pro virtuální desktopy

Martin Noska | 18.05.2012 | Hardware, Podniková infrastruktura | Žádné komentáře

I když se společnost nVidia snaží již delší dobu prosadit se svými GPU akcelerátory Tesla i v serverech a high-performance computing systémech, stále je mezi většinou počítačové populace známá spíše díky svým herním grafickým kartám z řady GeForce, částečně pak i mobilními ARM procesory Tegra.

Nicméně nVidia svoje pokusy o průnik do firemní sféry nevzdává a aktuálním pokusem je nová VGX technologie, se kterou chce prorazit i v klasických datových centrech a nejen v případě specializovaných aplikací.

VGX totiž nabízí virtualizaci GPU pro dnes stále častěji nasazované virtuální desktopy a tím pádem i výrazné rozšíření jejich možností, které jsou často limitovány právě grafickým výkonem.

Plnohodnotný výkon na virtuálním stroji

Technologie VGX, která je postavena na architektuře GPU s kódovým označením Kepler, má umožnit dosáhnout u virtuálních desktopů grafického výkonu na takové úrovni, jaký dosud nebyl možný. Právě akcelerovaná grafika je potřebná pro většinu simulačních nástrojů či pro aplikace pro navrhování designu a dosud bylo potřeba takový software provozovat na fyzickém počítači se samostatnou grafickou kartou. Nicméně nVidia se nechce omezovat jen na tyto scénáře a jejím cílem je poskytnout rychlou grafiku všem uživatelům infrastruktury virtuálních desktopů (VDI).

Architektura nVidia VGX je složena ze tří základních komponent:

První je VGX karta, na níž je samotný hardware s GPU Kepler, využívající technologii vzdáleného zobrazování s nízkou latencí. karta obsahuje 4 GPU s celkovým počtem 768 CUDA jader a s výkonem 1,3 TFlops. Spotřeba jedné takové karty by měla být 150 wattů a má být osazena 16 GB paměti typu DDR3. K dispozici je i H.264 dekodér, který má umožnit simultánní dekódování streamovaného videa v tomto formátu.

Další složkou je VGX hypervizor. Ten umožňuje klientským virtuálním strojům s ovladači nVidia komunikovat přímo s hardwarem. Díky tomu má každý virtuální stroj přístup ke zdrojům GPU v rámci architektury Kepler. Je také možné přesouvat úkoly z procesoru virtuálního stroje na GPU, což má tomuto procesoru snížit zátěž a uvolnit výpočetní cykly pro jiné operace.

Poslední klíčovou komponentou je rozhraní pro správu označované jako USMs (User Selectable Machines). Administrátor díky němu může vytvořit videoprofil pro každý VDI klient, který pak může mít přístup k různým funkcionalitám. K dispozici je samozřejmě plná podpora architektury nVidia Quadro, která podporuje profesionální grafické API využívaná v profesionálních grafických aplikacích či podpora NVS technologie nabízející možnost zobrazování na více monitorech s multimediální funkcionalitou. Podle analytiků je právě možnost nastavení podle potřeb jednotlivých uživatelů způsobem, kterým lze dosáhnout optimalizovaného a vysoce efektivního prostředí virtuálních desktopů.

GPU virtualizace v podání technologie nVidia VGX.

GPU virtualizace v podání technologie nVidia VGX.

Experti se proto shodují, že pokud se nVidii podaří VGX technologii prosadit do reálného prostředí, výrazně se díky tomu posunou možnosti a využití virtuálních desktopů. Jediným limitujícím faktorem pak bude přenosová rychlost mezi datovým centrem a klientským PC.

Bližší informace včetně ukázek fungování VGX najdete na webu společnosti nVidia v sekci VDI desktop virtualization.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


sedm + = jedenáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz