Oracle odhalil strategii pro cloud computing

Martin Noska | 12.06.2012 | Aktuality, Cloud | Žádné komentáře

Larry Ellison po dlouhém čekání oficiálně představil novou strategii Oraclu, která chápe cloud jako ucelenou platformu a prostředí pro podnikové i sociální aplikace. Standardizovaná platforma chrání před fragmentací podnikových dat a procesů.

Podle Ellisona většina poskytovatelů cloud computingu dnes dokáže pokrýt pouze určité aspekty této technologie, nemají obecnou platformu schopnou dalšího rozšiřování. Společnost Oracle oproti nim chce nabídnout kompletní sadu moderních technologií propojujících cloud se sociálními aplikacemi, přičemž vše je založeno na standardizované platformě.

Není ovšem bez zajímavosti, že Larry Ellison patřil ještě před několika lety mezi poměrně striktní odpůrce cloud computingu a zapsal se do paměti řadou výroků, v nichž podceňoval význam tohoto modelu ICT.

Oracle nyní tvrdí, že v rámci jeho řešení Oracle Cloud je k dispozici široká škála platforem a služeb a jedná se údajně o jedinou nabídku na současném trhu, která zákazníky ochrání před fragmentací dat a obchodních procesů, což je nevyhnutelným důsledkem použití většího množství izolovaných veřejných cloudů.

Prostřednictvím řešení Oracle Cloud mohou zákazníci na bázi předplatného využívat tři typy služeb – Oracle Platform Services, Application Services a Social Services.

Veškeré aplikace jsou kompletně spravovány, hostovány a podporovány společností Oracle na infrastruktuře podnikové úrovně včetně hardwaru a optimalizovaného softwaru Oracle Exadata a Oracle Exalogic.

Služby Oracle Cloud Platform Services budou zahrnovat:

•    Databázové služby umožňující spravovat data a vytvářet databázové aplikace nad databází Oracle
•    Javové služby pro vývoj, nasazení a správu aplikací na platformě Java pomocí aplikačního serveru Oracle WebLogic
•    Webové služby umožňující rychlý vývoj webových aplikací na platformách PHP, Ruby a Python
•    Služby pro vývojáře, které vývojářům umožní spolupracovat při tvorbě aplikací
•    Mobilní služby nabízející vývojářům vytvářet na platformě nezávislé mobilní aplikace (ať už nativní nebo založené na jazyce HTML5) pro nejdůležitější typy smartphonů a tabletů
•    Služby pro dokumenty, s jejichž pomocí mohou projektové týmy spolupracovat a sdílet dokumenty pomocí on-line pracovního prostředí a portálů
•    Služby pro firemní servery, které umožní podnikovým uživatelům vytvářet a udržovat firemní web
•    Analytické služby umožňující podnikovým uživatelům vytvářet a v rámci prostředí cloudu sdílet analytické panely a reporty

Oracle Cloud Application Services

Služby Oracle Cloud Application Services poskytují zákazníkům přístup k široké škále podnikových aplikací. Tyto aplikace nabízejí navíc vestavěnou funkcionalitu Business Intelligence a podporu pro sociální sítě a mobilní prostředí. Oracle Cloud Application Services zahrnují následující kategorie aplikací:
•    ERP (finance/účetnictví, project management, správa zakázek, governance, risk & compliance – řízení rizik a shody s předpisy…)
•    HCM (kompletní řízení lidských zdrojů včetně řešení pro mzdy a benefity)
•    Talent Management (kompletní řízení talentů včetně náboru zaměstnanců, řízení výkonnosti a školení)
•    Prodej a marketing (včetně modulů pro plánování prodeje, správu podle teritorií a tvorbu prognóz)
•    Služby pro zákazníky (sada zahrnuje např. samoobslužné služby přes webové rozhraní, řešení pro chat a e-mail, kontaktní centra a knowledge management – řízení znalostí)

Oracle Cloud Social Services

Oracle Cloud Social Services představuje komplexní sociální platformu pro podnikové uživatele. S pomocí těchto služeb se podniky mohou propojit se svými zákazníky a přitom využívat výhod nabízených sociálními médii. Prostředí umožňuje smysluplný sociální marketing, služby i získání odezvy od zákazníků. Platforma nabízí firmám také řešení pro sociální sítě v rámci podniku, které má umožnit efektivnější spolupráci zaměstnanců. Integrovaná sociální platforma Oracle Cloud Social Services mj. nabízí tyto služby:
•    Sociální síť – zabezpečená platforma pro spolupráci v rámci podniku
•    Analýza dat – shromažďuje ze sociálních sítí i podnikových zdrojů data, která pak lze použít v dalších podnikových aplikacích
•    Sociální marketing a služby – marketingovým specialistům umožňuje vytvářet, nasazovat, moderovat a řídit marketingové kampaně v sociálních sítích, včetně jejich vyhodnocení (měření přínosů) a tvorby reportů
•    Analýza sociálních médií – umožňuje marketingovým specialistům analyzovat interakce v sociálních sítích; pracovníci zákaznických služeb i prodejní týmy se díky tomu mohou těsněji propojit se zákazníky a pracovat s nimi efektivněji.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


pět − pět =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz