Yammer posílí sociální aktivity Microsoftu v podnicích

Martin Noska | 28.06.2012 | Software | Žádné komentáře

Microsoft se již delší dobu poohlížel po sociální platformě, která by výrazně posunula kupředu jeho aktivity v oblasti toho, co bývá označováno termínem „social enterprise“. Nedávno ohlášená akvizice Yammeru za 1,2 miliardy dolarů splňuje jeho cíle doslova vzorově.

Je až k neuvěření, jak se Yammeru, někdy také označovanému jako podnikový Twitter či Facebook, podařilo za necelé čtyři roky svojí existence vyrůst a prosadit a v současnosti má kolem 5 milionů firemních uživatelů. I když Microsoft plánuje, že Yammer nadále bude fungovat samostatně a souběžně s produkty SharePoint, Office 365, Dynamics či Skype, zejména zákazníci využívající další software Microsoftu budou moci v budoucnu těžit ze spolupráce těchto řešení.

Yammer bude také nadále fungovat pod stejnou značkou a i pod totožným produktových a obchodním modelem. Bude spadat do divize Office a řídit jej bude o nadále jeho stávající CEO a zakladatel David Sacks. To by mělo zaručit určitou kontinuitu vývoje nastaveným směrem, rozšířenou o nové možnosti v propojení se zavedenými produkty Microsoftu.

Yammer má šance dále posilovat

Řada firem, která se během posledních let poohlížela po interní sociální síti, se s Yammerem setkala a mnoho z nich jej nyní i úspěšně používá. Spojuje totiž rovinu sociálního kontaktu a konverzace se strukturovaným procesem workflow, takže jej lze velmi dobře používat pro řešení pracovních postupů.

I když dobře provedená instalace SharePointu mohla přinést podobný efekt, řada společností byla nespokojena s její těžkopádností a náročností na ovládání a Yammer tak přináší Microsoftu nový potenciál v podnikové sféře. Tuto platformu navíc v současnosti používá zhruba 85 % firem v žebříčku Fortune 500 a spojení Yammeru se silnou značkou Microsoftu může zájem o něj dále posílit.

Yammer je ze svojí podstaty platforma navržená pro spolupráci. V budoucnu by se tak mohl stát tmelem mezi existujícími Office produkty Microsoftu, neboť ty jsou dosud velmi často používány izolovaně a s chybějící sociální vrstvou. Uživatelé tak pracují odděleně a na samostatných dokumentech, což se v současnosti již ukazuje jako méně preferovaný způsob práce v týmu.

Čím může Yammer podniky oslovit?

Charakteristikou Yammeru je povzbudit sociální konverzaci, která nebude jen zábavou, ale současně zlepší efektivitu spolupráce a umožní zaznamenat know how zaměstnanců při řešení určitého problému. Yammer spojuje nestrukturovanou konverzaci do strukturovaného workflow, což je důležitý prvek pro přerod firmy v „social enterprise“. Zejména v kombinaci se SharePointem může Yammer poskytnout výrazné zefektivnění back-end procesů a pracovních postupů a Microsoft se tak stane přímou konkurencí pro společnost Salesforce.com, která si v této oblasti držela silnou pozici.

Další výhodou Yammeru je to, že je postaven na konceptu SaaS a je velmi snadné jej implementovat a začít používat, což se třeba o SharePointu nedá jek tak říct. Právě podniková řešení, která lze snadno nasadit ve firmě, zažívají na trhu rozkvět a vsadily na ně i firmy jako IBM, Amazon, Podio nebo zmíněná Salesforce.com. Nasazení je však jedna věc, druhou je pak dokázat přesvědčit zaměstnance, aby podnikovou sociální síť pro pracovní účely skutečně využívali. V tom Yammer díky svému snadnému používání a přívětivému rozhraní (připomínajícímu běžné sociální sítě) slavil obvykle u jednotlivců úspěch.

Společnosti jako Salesforce.com nebo Podio jsou ale v některých oblastech ještě dále, neboť umožňují uživatelům vytváření svých vlastních aplikací přesně podle jejich potřeb. Vlastní nástroje odpovídající požadavkům firem pak mají dále posilovat užitečnost sociální sítě v tvorbě lepších rozhodnutí a hladkém průběhu interních procesů. Dá se ovšem předpokládat, že Microsoft si nenechá ujet vlak a bude Yammer intenzivně rozvíjet, pravděpodobně takovým způsobem, který by bez silného zázemí globálního hráče byl pro tuto sociální platformu jinak nedosažitelný.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− pět = čtyři

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz