Microsoft už nechce být jen softwarovou společností

Albert Ryba | 10.10.2012 | Hardware, Internet a služby | Žádné komentáře

Ačkoliv Microsoft pod svojí značkou nabízí nejrůznější přístroje a služby již léta, v obecném podvědomí je stále zafixován primárně jako dodavatel softwaru. Nicméně tento image podle CEO firmy Steva Ballmera již definitivně skončil.

Ballmer konkrétně v úterý 9. října v dopise určeném akcionářům, který je součástí nově vydané výroční zprávy za rok 2012, nepřehlédnutelně tvrdí – jsme firma zaměřená na přístroje a služby. Microsoft tak chce jasně dávat najevo svým akcionářům, partnerům, konkurentům a zákazníkům, že není jen softwarovou firmou a chce tak být vnímán i svým okolím.

Podle komentátorů se také jedná u reakci na výrazné změny na trhu, k nimž za uplynulé roky došlo, zejména v rozostření hranic mezi hardwarem, softwarem a službami. Neboť tyto kategorie jsou nyní provázány a propojeny více než když před tím. Microsoft si je pravděpodobně také vědom rostoucího příjmů z oblastí mimo software a již delší dobu tímto směrem orientuje svoje akviziční aktivity (vyhledávač Bing, služba Skype a podobně).

Snaha tradičních hráčů v určitých odvětvích o pronikání do jiných oblastí je v poslední době velmi častá. Stačí si vzpomenout třeba na nepříliš vydařené pokusy firmy HP změnit se v softwarovou společnost a nebo i na změnu směru u Dellu – více viz článek Dell mění směr, už nechce být výrobcem PC.

Přichází Microsoft s novou tváří?

Steve Ballmer již podobnou myšlenku před několika týdny sdělil novinářům Seattle Times a její nové zveřejnění jen potvrzuje fakt, že se v budoucnu budeme pravděpodobně stále častěji setkávat s tímto novým imagem Microsoftu.

V dopise určeném akcionářům Ballmer konkrétně píše: „Loni jsem v tomto dopise tvrdil, že v průběhu doby se naplno ukáže hodnota našeho softwaru v tom, jak lidé ve svém pracovním i soukromém životě používají zařízení a služby. Jedná se o výrazný posun v tom, co děláme a jak sami sebe vidíme – tedy jako společnost zaměřenou na zařízení a na služby. To má pak dopad na to, jak jako organizace fungujeme, jak vytváříme nové zkušenosti a jak uvádíme produkty určené pro koncové zákazníky i pro firmy na trh. Práce odvedená za uplynulý rok a roadmapa před námi pak přenáší tuto vizi do reálného života.“

Spíše partner výrobců zařízení než konkurent

Současně ale v dopise Ballmer potvrzuje, že počítá s dosavadními partnery, kteří by vytvářeli přístroje pro koncové i firemní zákazníky. Nepozicuje tedy Microsoft do role přímého konkurenta výrobců hardwarových zařízení. Nicméně nechce jen prodávat přístroje vyrobené jinými firmami se svým vlastním logem, jak někteří pozorovatelé tvrdí, ale chce se zaměřit i na vývoj zcela nových formátů přístrojů. Ty mají být zaměřeny zejména na přirozené způsoby ovládání, včetně dotyků, gest a hlasu.

Spolu se zařízeními Surface, které Microsoft označuje jako řadu založenou na jeho vlastním designu, lze podle poodhalených plánů očekávat další nové přístroje vycházející z podobné filozofie a rozšiřující tuto produktovou rodinu. Microsoft tak má ambice pokusit se být jedním z klíčových hráčů, určujícím trendy v oblasti mobility, jako je tomu třeba u Applu, a nejen tím, kdo následuje nastavený trend.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


+ jedna = deset

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz