Office 365 přijdou v nových edicích a za nové ceny

Martin Noska | 18.10.2012 | Cloud, Software | Žádné komentáře

Společnost Microsoft plánuje od listopadu rozšířit nabídku edic cloudového kancelářského balíčku Office 365. Ten je k dispozici od poloviny loňského roku a dosud byl zaměřen primárně jako konkurence pro Google Apps, tedy jako čistě cloudové řešení. Jeho základními složkami byly hostované verze Exchange, SharePointu a Lyncu.

Nicméně spolu s novými Office 2013, jejichž vývoj Microsoft již dokončil a které by se měly na trhu objevit od listopadu, bude nově označení Office 365 použito pro každý produkt z řady Office, ať cloudový nebo on-premise, který bude prodáván v rámci ročního předplatného.

Rozšíření nabídky edic Office 365

Ještě začátkem roku Microsoft plánoval, že uvede celkem čtyři edice (SKU) Office 365, které budou zaměřené na odlišné uživatelské skupiny: Office 365 Home Premium, Office 365 Small Business Premium, Office 365 ProPlus a Office 365 Enterprise.

Nicméně podle dostupných informací se dá očekávat, že edic bude ve skutečnosti uvedeno více a měly by se objevit právě již v příštím měsíci. Přinejmenším by měla být rozlišena SKU Office 365 Small Business a Office 365 Small Business Premium a dále se objeví i samostatná edice Office 365 Midsize Business.

Tyto dvě nové edice zatím nebyly součástí programu veřejného testování, nicméně jejich uvedení je poměrně logické. Edice Small Business totiž bude zahrnovat jen cloudové služby (cloudový e-mail, sdílený kalendář, HD videokonference, sdílení souborů v rámci týmu, veřejný web a telefonickou podporu), zatímco Small Business Premium bude obohacena ještě o balíček Office 365 ProPlus, což je klasický lokálně instalovaný software. V rámci tohoto balíčku pak budou dostupné aplikace Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Publisher, Access, Lync a InfoPath. Ty navíc bude moci jeden uživatel používat až na pěti různých zařízeních.

Co se pak týká SKU Office 365 Midsize Business, jak již název napovídá, půjde o produkt určený středním firmám zhruba mezi 11 a 250 zaměstnanci. Ten bude zahrnovat tradiční sadu cloudových Office 365 produktů (Exchange Online, SharePoint Online a Lync Online) a dále on-premise software Office 365 ProPlus, jenž bude možné používat na strojích PC i Mac.

Ceny nových služeb nastaveny

K dispozici jsou již i informace o cenách předplatného jednotlivých služeb. Balíček pro domácí uživatele Office 365 Home Premium, který umožní uživatelům instalovat Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook, Publisher a Access až na 5 PC nebo Maců a vybraných smartphonů a tabletů, vyjde na 8,33 dolarů měsíčně nebo na 100 dolarů ročně.

Office 365 Small Business Premium pak má stát 12,50 dolarů měsíčně nebo 150 ročně na jednoho uživatele. Zmíněná nová edice Midsize Business by pak měla vyjít na 15 dolarů měsíčně nebo 180 ročně na uživatele a nejvyšší edice Office 365 Enterprise (označovaná také jako plán E3) pak 20 dolarů měsíčně nebo 240 dolarů na rok. Pro univerzity by pak měla být k dispozici výrazně zvýhodněná verze s předplatným ve výši 3,30 dolarů na studenta měsíčně, nicméně například Google nabízí svoje kancelářské aplikace pro univerzitní prostředí zcela zdarma.

Budou uživatelé preferovat tradiční způsoby instalace?

Kromě nových předplatných na rok bude Microsoft dále nabízet i tradiční balíčky, které budou prodávány jako krabicový software na DVD a budou využívat model klasické jednorázové platby. Nicméně jak se zdá, Microsoft se snaží uživatele postupně směrovat do cloudu a i celková politika tomu nasvědčuje.

Klasický (tj. krabicový) kancelářský balíček označovaný jako Office Office Home & Business 2013 bude stát 219 dolarů, balíček Office Standard 2013 vyjde na 369 dolarů a Office Professional Plus 2013 pak na 499 dolarů. Nejlevnější edicí pak bude Office Home / Student 2013 & RT, která vyjde na 139 dolarů.

Microsoft se pravděpodobně bude snažit uživatele přesvědčit o výhodách cloudového řešení nižšími, ale průběžně placenými částkami než jednorázovou vyšší sumou a právě nová generace Office má ukázat, jaké jsou preference uživatelů a firem a pro jaká řešení se budou nejčastěji rozhodovat.

Zdroj: ZDNet.com

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


sedm + = třináct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz