Forrester: Mají se zákazníci obávat problémů HP?

Albert Ryba | 28.11.2012 | Analýzy | 2 komentáře

Richard Fichera, analytik agentury Forrester Research, tvrdí (a není sám), že HP zažívá krušné časy. Od soudních sporů s Oraclem, který byl pro firmu jedním z historicky nejsilnějších partnerů, přes výměnu několika ředitelů za pár let, ztrátu pozic na trhu s PC, pokračující propouštění až po masivní odpisy za nevydařené akvizice.

A jak se podle Fichera zdá, problémy se společnosti Hewlett-Packard drží i nadále. Silně medializovaný skandál s nákupem společnosti Autonomy, kdy během akvizičního procesu došlo k masivním finančním únikům, je tak jen jedním z mnoha střípků skládačky, která v současnosti tvoří veřejné image firmy HP.

Je na místě nedůvěra ve značku HP?

Ačkoliv to v HP vře a padají otázky a obvinění, zda za problémy může ještě Léo Apotheker (jenž se z HP snažil udělat „softwarovou společnost“) a nebo spíše již Meg Whitmanová a jak k takové situaci mohlo vůbec nastat, mnohem důležitější je podle Richarda Fichera otázka, zda má tato skutečnost děsit zákazníky. Tedy zejména desítky tisíc firem, které si od HP koupily miliony serverů, úložné systémy či třeba spoléhají na služby poskytované firmou Hewlett-Packard.

Fichera je přesvědčen, že na „taktické rovině“ se zatím není čeho obávat, ač masová média problémy firmy silně zviditelňují a rozmazávají. Také cena akcií HP, která poslední dva roky vytrvale klesá, je podle analytika až přehnaně nízká a HP zůstává stále silným hráčem. Je potřeba si uvědomit, že i přes problémy jde stále o 120 miliardovou společnost (tím je myšlen roční obrat), která v jádru zůstává velmi spolehlivým dodavatelem řešení pro kritickou IT infrastrukturu v moderních podnicích. Její produkty v této oblasti, jako třeba poslední generace serverů či úložných systémů, jsou po všech stránkách vysoce konkurenceschopné, má stále hodně zakázek a podnikoví klienti jejím řešení stále věří.

Na tomto základu by HP mělo podle Fichera stavět, aby bylo i nadále vnímáno jako životaschopný a konkurenceschopný dodavatel. Pokud se ovšem HP bude snažit pronikat i do jiných oblastí trhu, mělo by být mnohem obezřetnější než dříve a každý přehmat bude nyní mnohem více viditelný a snadno přebije úspěchy v jiných oblastech.

Image HP se kazí, produkty a služby (zatím) ne

Velmi důležité je také to, že HP má mezi svými zaměstnanci stále velmi kvalitní technické i manažerské talenty, kteří zůstávají otřesy ve firmě zdánlivě nedotčeni a zdá se, že dále dokáží vykonávat svoji práci velmi dobře i přes přehmaty nejvyššího vedení. Fichera tvrdí, že čtyři roky pracoval v HP ve skupině ESSN (The Enterprise Servers, Storage and Networking Group) a má tedy přímou zkušenost zevnitř firmy, jak funguje, jakou má úroveň a že by bylo velmi obtížné srazit ji na kolena. Ač není pochyb o tom, že pokračující skandály nahrávají konkurentům HP, kteří se je budou snažit využít pro svůj prospěch.

Richard Fichera z Forresteru proto říká, že pokud vás skandály HP z poslední doby dostaly jako zákazníka do nejistoty, nejsou ve skutečnosti přílišné obavy na místě. Mediální šílenství a realita jsou často velmi odlišné věci a i když z HP zmizelo díky účetním machinacím několik miliard dolarů a i když jeho vedení několikrát selhalo, nemění to nic na kvalitě produktů a služeb této společnosti. HP podle něj zůstane i nadále silným hráčem na poli podnikových řešení a firmy, které zvažují nákup IT infrastruktury pro svoje datová centra, by se neměly nechat odradit a zrušit svoje plány či dokonce i víceleté smlouvy na nákup produktů a služeb HP. Na to je zatím ještě příliš brzy.

2 komentáře u článku “Forrester: Mají se zákazníci obávat problémů HP?”

  1. DOOM napsal:

    Pan analytik trochu podceňuje sílu trhu. Změny jsou dnes tak rychlé, že někdo, kdo byl na špičce, může být za dva-tři roky úplně dole. Stačí aby výdaje převážily příjmy, začně se škrtat, zaměstnanci začnou odcházet ke konkurenci, zákazníci také a je KONEC. Myslím, že k tomu má HP pěkně našlápnuto…

    • honza napsal:

      HP je obrovsky moloch a je potreba pri hodnoceni brat v uvahu rozsah jejich portfolia produktu a sluzeb (zadna jina IT firma nema tak siroky zaber). Porad jsou jednickou na trhu v oblastech, ktere predstavuji jejich havni business, a to jim zajisti podstatnou roli i na dalsich nekolik let: nejvetsi firmy na svete nemeni IT infrastrukturu stejnym tempem, jako masovy spotrebitel meni napr. monilni telefon. Proto HP stoji na mnohem pevnejsich zakladech nez napr. Apple a je mene nachylne modnim a spotrebitelskym trendum. Takze uvahy pana analytika jsou na pravem miste.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


pět − tři =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz