C++Builder XE3 přichází s podporou mnoha různých zařízení a platforem

Albert Ryba | 10.12.2012 | Aktuality, Software | Žádné komentáře

Společnost Embarcadero Technologies uvedla na lokální trh Embarcadero C++Builder XE3, nový vývojářský nástroj pro různá cílová zařízení.

C++Builder XE3 přináší nativní kompilátor se zcela novou architekturou, která je schopna kompilace pro různá operační prostředí. Rozšiřuje tak dlouhou rodovou linii vývojových prostředí jazyka C++ pro programátory, dodavatele software a podniky, které spojuje potřeba tvorby výkonných aplikací pro různá cílová zařízení. Nové vydání kompilátoru umožňuje nativní vývoj pro stolní i mobilní zařízení s procesory Intel používající Windows 8 a Mac OS X z jediného zdrojového kódu v jazyce C++.  Již dříve byly oznámeny plány podpory mobilních zařízení s procesorem ARM provozujících systémy iOS a Android; jejich dostupnost je plánována na rok 2013.

Nový C++Builder XE3 též obsahuje plný 64bitový kompilátor a úpravy VCL pro stávající zákazníky používající C++Builder. Miliony stávajících aplikací pro Windows napsaných v C++Builderu tedy lze okamžitě převést na 64bitové verze. Nová 64bitová architektura kompilátoru poskytuje výběr z těch nejlepších jazykových norem C++11 a soulad s knihovnami běžnými v průmyslu.

Vývojáři získávají mimo jiné následující možnosti:

Tvorba aplikací pro více zařízení z jediného zdrojového kódu: využitím nové architektury kompilátoru mohou nyní týmy vývojářů vytvářet nativní aplikace pro více zařízení, operačních systémů a konfigurací. Využití jediného zdrojového kódu významně spoří dobu vývoje a s tím spojené náklady.

Zrychlení vývoje využitím agilního C++: vývojáři mohou využít běžných rozšíření C++ od Embarcadera pro zrychlení vývoje a snížení požadavků na vývoj. Agilní techniky jako rychlá tvorba prototypů, programování s využitím komponent se zabudovanými vlastnostmi, metodami a událostmi a vizuální metody vývoje dokáží až 5x zrychlit vývoj oproti tradičním postupům.

Získání nové úrovně podpory norem a kompatibility jazyka C/C++: vývojáři mohou využít kompilátor kompatibilní s Clang 3.1 s nejnovějšími jazykovými vlastnostmi a knihovnami C++, stejně tak jako integrovat klasický zdrojový kód a přidržet se tak jak stávajících, tak nově vytvořených norem včetně C++11.

Získání rychlosti, výkonu a kapacity 64bitového kódu: nová 64bitová architektura kompilátoru C++ vytváří aplikace, které mohou využít více paměti a dat. Vývojáři mohou přímo pracovat s 64bitovým API, ovladači zařízení a systémovými službami. Tím získají možnost tvořit výkonnější, funkčně bohatší a rychlejší aplikace.

Tvorba vizuálně zdařilých aplikací: aplikace pro pracovní stanice je možno vytvářet ve stylu uživatelského rozhraní Microsoft Windows 8 i pro starší verze Windows (Windows XP, Windows Vista, Windows 7 a Windows 8). Podpora Mac OS X a nového displeje Retina dovolí vývojářům tvořit ty nejlépe vyhlížející aplikace pro Mac s výkonem nativního kódu a automatickou podporou displejů HiDPI.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


šest + osm =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz