Podnikový software se bude více podobat hrám

IT News.sk | 20.12.2012 | Software | Žádné komentáře

Podniková aplikace jako hra? Ač to zní zvláštně, zdá se, že jde o jeden z významných trendů současného IT. Některé velké firmy nechávají do podnikových aplikací úmyslně přidávat herní prvky, aby byly pro zaměstnance co nejzajímavější.

„Většina lidí stráví bez problémů pět hodin hraním Angry Birds, ale už si nenajdou tři minuty na to, aby se naučili, jak funguje jejich nová firemní aplikace,“ říká Rajat Paharia ze společnosti Bunchball a dodává, že jeden jeho známý ředitel IT téměř odpískal používání velmi drahého softwaru jen proto, že nedokázal své zaměstnance donutit k jeho efektivnějšímu používání. Paharia tak poukazuje na velký problém dnešních IT manažerů: jak zapojit uživatele do každodenního využívání jejich nového firemního softwaru. Změnit by to měla právě nová filozofie, podle níž budou do firemních aplikací integrované prvky z her.

Herní aplikace se stávají trendem

Společnosti jako Bunchball, Badgeville, Gamify a další nyní spolupracují s velkými společnostmi na implementaci behaviorální analýzy, soutěžních prvků a sociálních funkcí do aplikací, které zaměstnanci každodenně využívají. „Představte si, že byste otevřeli Farmville a měli tam jen hlínu. Takovou hru by nikdo nikdy nehrál, „dodává Paharia. Společnost M2 Research předpokládá, že do konce roku 2012 se v novém byznysu, ve kterém jsou do firemních aplikací přidávány zábavné prvky, utratí 242 milionů dolarů, což je meziroční nárůst o téměř 100 %. V roce 2016 by to mělo být už 2,8 miliardy dolarů.

Cílem nové filozofie je vzbudit v zaměstnancích v rámci firemní aplikace „touhu vyhrát“, ať už individuálně, nebo jako tým. K dosažení toho jsou použity prvky jako soutěžení, stavy, zveřejňování úspěchů další zaměstnance, statistiky, peněžní a nepeněžní odměny za dosažené výkony a další.

Společnosti, které se přidáváním těchto prvků do firemních aplikací zabývají, nejprve ve firmách stráví nějaký čas a zjistí, jak uživatelé aplikace využívají, aby následně mohli analyzovat cíle svého klienta a navrhnout řešení. Pokud chce firma například dosáhnout toho, aby zaměstnanci začali používat nějaký její nový nástroj, přidá Bunchball do programu na tři desítky misí, které jsou dále rozděleny do úrovní. Jednotliví zaměstnanci se pak mohou dívat na to, jak si vedou jejich spolupracovníci či celé oddělení, a žádat je o pomoc při plnění úkolů.

Analytická společnost Gartner předpovídá, že v roce 2014 bude více než 70 % velkých mezinárodních firem využívat takto upravené programy. Analytici však upozorňují na to, že herní prvky musí být do aplikací integrovány velmi opatrně a společnosti si na to musí vyhradit nemalou část svých rozpočtů.

Podle Paharia si taková úprava aplikace vyžádá od 10 % do 20 % z ceny původní aplikace. „Pokud například budeme herní prvky integrovat do aplikace pro call centrum, měly by zaměstnanci být odměňováni za to, kolik hovorů uskuteční, nebo za to, kolik minut stráví jedním telefonátem?“ Ptá se Baharia. „Je třeba mít vždy na paměti, co chce firma dosáhnout. “

Zdroj: IT News.sk

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


čtyři + = deset

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz