Jak vaší firmě pomůže expert na digitální byznys?

Albert Ryba | 21.01.2013 | Analýzy, Ostatní | Žádné komentáře

Spolu s tím, jak je byznys firem stále více spojen s digitálním elektronickým prostředím, výrazně roste i poptávka po profesionálech zaměřených na digitální byznys (v anglicky mluvících zemích se pro ně používá termín Chief Digital Officer). Ti by měli podle analytiků Forresteru vytvořit tzv. e-byznys týmy a posílit vaší organizaci o schopnost lépe pracovat se zákazníky v digitálním prostředí a stát se můstkem mezi IT, obchodem a marketingem.

Digitální svět se pro mnoho firem stal klíčovým místem, kde se setkávají se svými zákazníky a kam se přesouvá jádro jejich obchodů. S tím se výrazně mění i celý přístup k zákazníkovi, který nemůže být lineární a podle šablony, ale musí být vysoce individuální. Nejde o to zaměřit se jen na komunikační kanály jako takové, ale přímo i na jednotlivé zákazníky, kteří je používají. Poznat je, identifikovat jejich potřeby, dokázat s nimi udržet kontakt a flexibilně je oslovovat.

Experti pro agilní komerci

Společnost Forrester Research v tomto kontextu mluví o tzv. agilní komerci, která zahrnuje řadu strategií a přístupů, které mají sloužit k vyrovnání se s zvyšujícími se tlaky na firmu zvenčí. Nicméně rostou i tlaky zevnitř, které je také nutné řešit. Firmy si uvědomují, že digitálnímu byznysu je potřeba přizpůsobit svoje interní procesy, měla by mu být podřízena důležitá rozhodnutí a je nezbytné rozvíjet spolupráci se třetími stranami na zlepšování digitálního image.

Dosud kompetence pro tyto aktivity byly rozloženy mezi různé pracovníky, ale postupně se ukazuje, že se jedná o takové spektrum činností, které dokáží úspěšně zaměstnat na plný úvazek minimálně samostatného specialistu nebo i celý tým. Ten by měl mít zodpovědnost za všechny aspekty působení organizace v digitálním prostředí a za její pozitivní rozvoj v této oblastí.

Tým pro e-byznys transformuje organizaci

Podle analytiků Forresteru musí být tento posun neodlučně spjat i s následujícími trendy:

- Digitální strategie základem byznysu firmy – zatímco dříve bylo digitální prostředí vnímáno jako určitý doplněk k běžnému obchodními prostředí, nyní se stává jeho součástí. Tým či specialista zaměřený na e-byznys vytvoří strategii, která je následně realizována v podobně procesů a platforem, které ostatní týmy ve firmě začnou běžně využívat.
- Kompetence e-byznys týmu – členové tohoto týmu se mnohem více stávají mentory a průvodci ostatních zaměstnanců, kteří nemají dostatečné znalosti o digitálním prostředí a o jeho povaze. Tým e-byznysu si tak na jedné straně musí udržovat zaměření na svoji vlastní práci a hluboký vhled do digitálního světa, ale na druhé straně se zaměřovat i na konzultace poskytované ostatním zaměstnancům.
- Nové způsoby jak měřit úspěšnost – spolu s tím, jak se služby organizace v digitálních prostředí mění z osamocených sil v propojený a na zákazníka zaměřený model, musí se měnit i metriky a KPI. Je proto nutné najít způsoby jak měřit úspěšnost v digitálním prostředí. To lze například pomocí takových metrik, které by bylo možné označit jako schopnost propagace (viditelnosti) v digitálním světě a nebo průměrná životnost jednoho zákazníka.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


pět − = jedna

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz