Jaká je budoucnost Fusion Applications od Oraclu?

Albert Ryba | 14.02.2013 | Analýzy, Software | Žádné komentáře

Společnost Oracle strávila dlouhé roky vývojem nové generace aplikací Fusion (Fusion Applications) a finální verzi uvolnila zhruba před rokem a půl. Přesto řada signálů naznačuje, že jejich adopce podnikovými zákazníky zatím neprobíhá tak, jak se očekávalo.

Agentura Forrester Research provedla průzkum mezi 139 zákazníky Oraclu a zjistila, že dvě třetiny  z nich vůbec neplánují implementovat aplikace Fusion a dalších 24 % se rozmýšlí. Vyjádřeno v číslech, Fusion Applications zatím využívá od doby jejich uvedení jen asi 400 zákazníků, což je velmi malé procento z celkového počtu klientů.

Oracle ale tato čísle nechápe jako neúspěch, údajně totiž  nejde cestou publicity, ale kvality pro zákazníka a ta se nedá vyjadřovat číselnou hodnotou. Nicméně je jasné, že tento stav není dlouhodobě udržitelný.

Staré aplikace Oraclu dusí novou generaci

Podle analytiků Forresteru tato situace staví Oracle před strategické dilema. Oracle má totiž širokou instalovanou základnu celosvětově používaných starších aplikací (např. E-Business Suite, PeopleSoft atd.), které mu přináší zajímavý zisk z údržby a nevyžadují příliš velké prodejní aktivity jako je tomu právě u nových produktů. Snaha tyto zákazníky násilně přesunout na platformu Fusion, třeba formou ohlášení ukončení podpory starších produktů, by se podle Forresteru setkala se silně negativní reakcí.

Díky tomu jsou nabízeny souběžně dva druhy řešení, nicméně nová generace, která je k dispozici i v podobě cloudové služby, není zatím z hlediska zájmu schopna tu starou překonat a výrazněji se prosadit. To je obecně problém, neboť pokud si předchozí řešení získalo velkou popularitu, má jeho nástupce vždy ztíženou pozici. Viz například situace s Windows XP a Windows Vista. Podle Forresteru ovšem tato strategie brání růstu a analytici jsou přesvědčeni, že Oracle ji dále nemůže realizovat a bude muset začít protlačovat Fusion Applications.

Přilákají nové funkce a služby zákazníky?

Samotní zástupci Oraclu o nějaké opatrnosti ze strany zákazníků vůči Fusion Applications nechtějí hovořit a podle nich jsou firmy z produktu nadšené. Podpora starších aplikací je podle Oraclu logická, protože řada zákazníků do nich investovala nemalé prostředky, takže není možné je od nich nyní odstřihnout.

Nicméně nová generace Fusion Application má podle Oraclu nabídnout mnohem lepší použitelnost a uživatelskou zkušenost a podniky postupně samy přijdou na to, že toto řešení chtějí. Navíc jsou pro Fusion Applications intenzivně rozšiřovány nové služby (jako třeba nedávno ohlášená nabídka rychlého nasazování řešení ze strany partnerů Oraclu) a Oracle pro Fusion Applications také vytvořil speciální tým pro zlepšování vztahů s vývojáři.

Podle analytiků Forresteru lze proto očekávat, že Oracle se brzy ohledně aplikací Fusion stane mnohem útočnějším a nelze vyloučit, že nabídne atraktivnější cenové balíčky a další pobídky, aby přesvědčil stávající klienty k odchodu od existujících řešení k nové a značně propracovanější generaci.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


+ tři = deset

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz