Microsoft zavádí agresivní metody prodeje Office 365

Albert Ryba | 22.02.2013 | Software | Žádné komentáře

Microsoftu se podařilo získat významného partnera, který bude dodávat kancelářský balíček Office 365 Home Premium na nové počítače. Jedná se o novou a poměrně agresivní taktiku (viz dále), kdy Microsoft počítá s tím, že získá řadu nových uživatelů platících pravidelně předplatné.

Dell je zatím prvním z velkých výrobců PC, který bude dodávat Office 365 s novými počítači. Ty budou k dispozici ve 30denní bezplatné verzi a stejnou verzi nabízí Microsoft i na svém webu. Poměrně výraznou novinkou je ale fakt, že zákazník musí i pro využití trial verze zadat číslo svojí kreditní karty, a pokud není předplatné po vypršení bezplatného období zrušeno, jsou mu automaticky strženy poplatky na další období. To je zásadní rozdíl oproti dosavadním metodám, kdy uživateli software po určené době přestal fungovat a je pravděpodobné, že Microsoft tak opravdu získá řadu nových zákazníků, ač některé z nich i poměrně nedobrovolným způsobem.

Dell současně přidává do svého on-line konfigurátoru PC rovnou i možnost zakoupit roční předplatné na Office 365 a nebo trvalou licenci na Office 2013 spolu s novým počítačem. Postupně se ukazuje, že každý z velkých hráčů tak nabízí trochu odlišnou cestu, protože třeba HP šlo zatím cestou 30denních předinstalovaných klasických trial licencí Office 2013, zatímco Lenovo ani žádné trial verze neinstalovalo a zákazník si mohl zakoupit PC jen s plnou verzí balíčku.

Nezvykle agresivní nabídka Office

Analytici hovoří o nové taktice automatického strhávání poplatků po uplynulí 30denní lhůty poměrně opatrně. Jedná se o nový model, na který nejsou zákazníci zvyklí a ačkoliv je vše samozřejmě legitimní, lze předpokládat, že se u některých z nich setká s nevolí. Stačí aby zapomněli na to, že je potřeba licenci zrušit a již jsou jim peníze nenávratně strženy. Jde tedy o cestu, která není vůči uživatelům příliš přívětivá a až čas ukáže, jak na ni budou reagovat. Není také jasné, zda se k Dellu kvůli této kontroverzi přidají i další výrobci PC.

Microsoft začal velmi aktivně propagovat předinstalované verze svých kancelářských balíčků hlavně spolu s uvedením Office 2010 před třemi roky. Ale původní strategie byla nastavena tak, že uživatel dostal na konci bezplatného období jasně na výběr, zda chce zakoupit klíč pro plnou verzi a převést tak aplikace do plně produkčního režimu či nikoliv. V tomto okamžiku ale velká část uživatelů zvolila neprodloužení licence, takže je logické, že Microsoft se pokusil udělat vše proto, aby docílil opaku. On-line metody spojené s platbou předplatného mu k tomu otevřely cestu naplno.

Microsoft se také snaží propagovat využívání balíčku Office 365 i na tabletech Surface Pro a nabízí uživatelům těchto přístrojů slevu 20 dolarů na ročním předplatném. Nicméně na méně vybavených přístrojích Surface s Windows RT byly Office součástí základní výbavy. Podle analytiků je nyní cílem Microsoftu přesvědčit uživatele, že je pro ně výhodnější model software si pronajímat a nikoliv vlastnit, jak byli zvyklí dosud. Je ovšem pravděpodobné, že řada z nich se bude tomuto modelu bránit a budou jej odmítat, pokud nebudou opravdu přesvědčeni o jasných výhodách, které jim přináší.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět + = dvanáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz