Yammer čeká integrace s podnikovým softwarem Microsoftu

Albert Ryba | 21.02.2013 | Software | Žádné komentáře

Řada analytiků předpokládala, že Microsoft se po loňské koupi Yammeru za 1,2 miliardy dolarů bude všemožně snažit, aby tento podnikový sociální software co nejvíce provázal se svými existujícími řešeními. Tento plán nyní začíná nabývat jasných podob, protože během léta by mělo dojít k integraci Yammeru s cloudovým úložištěm SkyDrive Pro a s hostovaným kancelářským balíčkem Office Web Apps.

Tento krok je podle komentátorů logický a jedná se o snahu o lepší spolupráci s ostatními produkty Microsoftu a nabídnutí zákazníkům přidané hodnoty plynoucí z integrace.

Webové Office a SkyDrive jsou jen začátkem

SkyDrive Pro, což je podniková verze známého úložiště SkyDrive, se má stát podle aktuálních informací Microsoftu platformou pro ukládání dat v rámci Yammeru, a bude tak jakousi jeho spodní vrstvou. Propojení s webovým balíčkem Office Web Apps pak umožní uživatelům přímou editaci či prohlížení dokumentů z Wordu a Excelu přímo z rozhraní Yammeru.

David Sacks, který je spoluzakladatelem Yammeru a nyní pracuje jako viceprezident divize Office v Microsoftu, je přesvědčený, že tyto změny mají vytvořit nové metody spolupráce a zlepšit ty stávající, včetně sdílení a práce s dokumenty.

Yammer, který bývá někdy také přezdíván podnikový Twitter a je určen zejména pro spolupráci v rámci větších firem, již před akvizicí disponoval poměrně zdařilou integrací s podnikovými produkty Microsoftu, jako jsou SharePoint či Dynamics. Možná i to bylo důvodem, proč se Microsoft pro jeho odkoupení rozhodl. Nicméně v dlouhodobém plánu je propojení Yammeru s řadou dalších řešení, které Microsoft nabízí a počítá se například i s jednou uživatelskou identitou v rámci Yammeru a SharePointu, se společnou správou dokumentů a integrací s notifikačními feedy.

Sociální software v hledáčku firem

Před akvizicí Yammeru analytici často upozorňovali na to, že existujícím produktům Microsoftu chybí sociální rovina, což se v poslední době spolu s trendem „social-enterprise“ stávalo již zásadním nedostatkem. Zájem o podnikový sociální software totiž roste a výhodou Microsoftu je silná pozice v korporátním prostředí, takže nabídka Yammeru jako doplňkové služby integrované s existujícími aplikacemi pravděpodobně bude pro řadu firem jasnou volbou. Ostatně podobnou cestou se vydali i další hráči na trhu, jako třeba Google nebo Oracle.

Organizace chtějí zvyšovat efektivitu práce svých zaměstnanců a moderní nástroje pro spolupráci jsou z tohoto hlediska vnímány jako jedna z hlavních cest. Ty obvykle umožňují tvorbu profilů, agregaci notifikací, živou komunikaci ve skupinách, vytváření dlouhodobých komunit, sdílení a úpravu dokumentů více uživateli či mikrobloggování. Výhodou je také nejen možnost rychle komunikovat s někým na dálku, ale i vytvoření jakéhosi archivu znalostí, k němuž mohou ostatní uživatelé přistupovat. Praktické postřehy z využívání Yammeru pak najdete ve starším článku Přínosy sociální sítě ve firmě: Postřehy a zkušenosti.

Socializace byznysu bude pokračovat

To, že je podnikový sociální software na výrazném vzestupu potvrzují i analytici agentury IDC, kteří počítají, že v této oblasti bude v nejbližších letech docházet téměř k padesátiprocentním meziročním nárůstům obratů. Zatímco v roce 2011 byl obrat na trhu s podnikovými sociálními řešeními 767,4 milionů dolarů, v roce 2016 to má být již 4,5 miliard. Je ale jasné, že investice Microsoftu do Yammeru je dlouhodobá a bude trvat řadu let, než se vrátí.

Určitým rizikem je ale řada varování o neúspěšných implementacích podnikového sociálního softwaru, protože se jedná o specifické řešení, vyžadující pro svůj úspěch mimořádnou péči a aktivní zapojení zaměstnanců. Gartner již dříve varoval, že do roku 2015 pravděpodobně selže celých 80 % snah o vytvoření „sociálního byznysu“ právě z důvodu špatného vedení projektů a nepochopení této technologie. Nicméně Gartner dodává i to, že v roce 2016 bude mít interní podnikové sítě již polovina velkých společností a 30 % je bude považovat za tak zásadní, jako jsou dnes telefony a e-maily. Co se týká Yammeru, ten má podle posledních informací celosvětově přes 7 milionů registrovaných uživatelů a prodeje licencí se v roce 2012 oproti předchozímu roku ztrojnásobily.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


pět − čtyři =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz