Přístup k internetu z mobilů a tabletů láme rekordy

Albert Ryba | 26.03.2013 | Internet a služby, Mobilita | Žádné komentáře

Za poslední dva roky se přístup k internetu z mobilních zařízeních z hlediska objemu ztrojnásobil. Jen v posledních třech měsících (prosinec 2012 až únor 2013) pak vzrostl o 26 %. Jde tak o další ilustraci rychlého posunu od PC směrem k novým typům zařízení, jako jsou smartphony a tablety.

Údaje vychází z měření agentury Net Application, která monitoruje přístup ke zhruba 40 000 webům po celém světě. Jen za poslední měsíc bylo 13,2 % všech přístupů na monitorované weby uskutečněno právě přes mobilní přístroje a toto číslo stále rychleji roste. Za posledních 12 měsíců přitom přístup ze stolních počítačů a notebooků klesl o 6,3 procentních bodů a za poslední tři měsíce to pak byly celé 3,1 procentní body. To jasně ukazuje, že nové typy přístrojů nejsou jen doplňkem tradičního computingu, ale že starší modely vyloženě nahrazují.

Mobilní technologie udávají směr

To je důležité zjištění jak pro výrobce webových prohlížečů, tak i pro poskytovatele aplikací, pro něž se mobilní zařízení stávají stále důležitější. Není divu, že se i podíl mobilních prohlížečů meziročně zdvojnásobil a jejich výrobci se snaží přesunout inovace do této oblasti.

Jako první si zde získala silnou pozici Opera a to v době, kdy ostatní hráči neměli o mobilní zařízení příliš velký zájem. Situace se ale rychle mění a konkurence Opeře rychle přibývá. V případě Mozilly je to odvážný tah v podobě vlastního operačního systému založeného na webovém prohlížeči, u Googlu pak portování Chrome pro Android a u Microsoftu se jednalo o vývoj Internet Exploreru 10, který by byl dobře ovladatelný i pomocí dotykového rozhraní. Ostatně jak Google, tak i Mozilla rychle začali pracovat na svých prohlížečích pro „moderní rozhraní“ Windows 8. Nikdo v novém závodu nechce zůstat jako poražený, ač se ukazuje, že mobilní svět přeje spíše novým hráčům než těm tradičním, kteří na změnu trendů nedokázali adekvátně reagovat.

Nicméně jednoznačným vítězem závodu webových browserů je Safari od Applu. To je dodáváno jako výchozí browser pro zařízení s iOS i s OS X a za poslední měsíc bylo celých 12 % přístupů na weby sledované agenturou Net Applications uskutečněno právě z tohoto prohlížeče. To je velmi slušné číslo a prohlížeč Applu se tak již pomalu blíží z Firefoxu a Chrome. Z nich totiž k monitorovaným webům v únoru přistupovalo shodně kolem 17 % uživatelů. Pokud si udrží Safari stejný dlouhodobý růstový trend jako dosud, tak podle odhadů Net Applications dosáhne za rok podílu kolem 20 %. Nicméně nelze vyloučit, že k prolomení této hranice může nakonec dojít i letos, alespoň údaje za poslední tři měsíce to naznačují.

Co to znamená pro firemní sféru? Pokud plánujete nasazení webových aplikací, ujistěte se, že je lze plnohodnotně používat i na mobilních přístrojích. Svoje investice na následující roky vždy hodnoťte v tomto světle a lépe význam mobility přecenit než podcenit, protože podle analytiků jde zcela jasně o model, který se stane klíčový pro další fázi computingu.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


čtyři + čtyři =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz