Tablety s Windows hrozbou pro iPady v podnicích

Albert Ryba | 15.03.2013 | Mobilita, Podniková infrastruktura | Žádné komentáře

Tablet iPad se v uplynulých letech stal jakýmsi neoficiálním „byznys přístrojem“ a doslova ovládl podnikovou sféru. Nicméně Patrick Moorhead, vedoucí analytik společnosti Moor Insights & Strategy, je přesvědčen, že to bylo spíše z nouze a že nová generace tabletů s Windows může podniky zaujmout mnohem více. Už jen díky možnosti snadného začlenění do stávající IT infrastruktury.

iPad se stal pro Apple synonymem úspěchu a i když zpočátku komentátoři tvrdili, že snaha o prosazení na (do té doby) velmi limitovaném trhu s tablety se může snadno setkat s neúspěchem, opak se stal pravdou. Applu se podařilo na několik let získat bezkonkurenční vedení, které další hráči nedokázali ohrozit. Až nyní se podle Moorheada objevuje reálná hrozba pro iPad v podobě nové generace podnikových tabletů od firem Dell, HP či Lenovo.

CEO Applu Tim Cook tvrdí, že v současnosti již buď používá nebo alespoň testuje celých 94 % společností z prestižního žebříčku Fortune 500 a zhruba 70 % ze žebříčku Global 500. Nicméně tento výrok vypovídá o minulosti a současnosti a jakýkoliv budoucí vývoj z něj lze jen těžko odvozovat.

Nadvláda iPadu se chýlí ke konci

Tablety s plnohodnotnými Windows dosud trpěly značnými hendikepy, jako byla vysoká váha, nízká výdrž na baterie, nepříliš komfortní ovládání či vysoká cena. Tím byly víceméně ze souboje s odlehčenými iPady automaticky vyřazeny a vytvoření opravdu tenkého, lehkého, výkonného a současně úsporného tabletu s Windows bylo v minulosti doslova protimluvem.

Nicméně Patrick Moorhead v reportu s názvem „The latest extreme low power, Windows tablets now ready for the enterprise“ identifikuje tři modely tabletů, které podle něj mohou poměrně snadno ohrozit pozici iPadu v podnicích. Jedná se o Dell Latitude 10, HP ElitePad 900 a Lenovo ThinkPad Tablet 2. Ty v řadě ohledů převyšují iPad 4 a nabízejí zejména podnikové funkce, které Apple do iPadu zatím neintegroval – viz tabulka níže. Není ani divu, protože iPad nebyl původně zamýšlen jako podnikový přístroj, ale jako zařízení pro koncové uživatele a jak již bylo řečeno, v podnicích se usídlil zejména proto, že nebylo na výběr nic lepšího.

tabulka-tablety

Zdroj: Moor Insights & Strategy

Report tvrdí, že nové podnikové tablety s Windows nabízí prakticky stejné možnosti, jako klasická „enterprise“ PC. Navazují tedy na standard, který je již ve firmách zavedený a výhodou je i snížení nákladů na správu, školení, nové nástroje či nasazení. Protože iPad představuje poměrně odlišné prostředí oproti dosavadní IT infrastrukturě většiny firem a navíc ani nepodporuje Domain Join či Active Directory, což je také výrazné mínus.

Tablety s Windows bodují

Podle Moorheada je hlavní výhodou tabletů s Windows zpětná kompatibilita jak s používaným softwarem, tak i s periferiemi, zatímco u iPadu je seznam spolupracujících zařízení výrazně omezen. Navíc i cena iPadu přestává být pro podniky zajímavá a například přístroje Latitude 10 či ThinkPad Tablet 2 vyjdou levněji než 64GB verze iPadu 4 (bez 4G). Podle Moorheadova reportu jsou tak tablety s Windows pro firmy jasnou volbou, protože mohou ještě připočíst úspory za další nástroje, které by spolu s nasazením iPadů musely dokoupit. Nezanedbatelnou roli hraje i oficiální podpora tabletů, která bude v případě přístrojů s Windows určitě delší než je tomu u Applu, jenž s každou novou verzí iOS obvykle odřízne jednu generaci přístrojů a průměrná doba podpory činí zhruba dva roky.

Report proto doporučuje firmám, aby velmi dobře zvážily, jaké tablety chtějí nasadit a aby srovnaly zejména celkové náklady spojené s nasazením iPadů a tabletů s Windows. Pokud nemají celou infrastrukturu postavenou na architektuře Apple, což je například v Česku poměrně okrajová záležitost, měly by pro ně být přístroje od Dellu, HP či Lenova ve výsledku výrazně vhodnějším řešením.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


+ pět = deset

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz