Tablety Surface od Microsoftu neslaví příliš úspěchů

Albert Ryba | 18.03.2013 | Hardware, Mobilita | Žádné komentáře

Nový report agentury Bloomberg odhaluje, že Microsoft dosud prodal zhruba 1,5 milionu přístrojů Surface RT a Surface Pro. Nicméně problém je v tom, že u výrobců si Microsoft objednal pod vidinou vysokých prodejů rovné 3 miliony těchto tabletů, které nyní leží na skladech a mizí z nich jen pomalu.

I když Microsoft dělá vše pro proniknutí na trh s tablety, zůstává stále v pozici okrajového hráče a o jeho přístroje Surface RT a Surface Pro není zdaleka takový zájem, jaký Microsoft očekával. Již uvedení levnějších modelů Surface RT ukázalo, že jejich prodeje nejsou nijak zázračné a ani uvedení Surface Pro v únoru situaci příliš výrazně nezlepšilo. Ve srovnání s prodeji iPadu tak zůstává Surface jen velmi chudým příbuzným a podle Bloombergu se nezdá, že by se situace měla nějak výrazně měnit.

Zájem o Surface ještě klesne

Z celkového počtu 1,5 milionu prodaných přístrojů jich zhruba 1,1 milionu připadá na Surface RT s okleštěnými Windows RT a zbylých 400 000 na Surface Pro s plnohodnotnými Windows 8. Analytici navíc pro další čtvrtletí snižují svoje odhady prodejů a odhadují počet prodaných kusů jen někde kolem 600 000 místo původně očekávaných 1,4 milionu. Důvodem má být i skutečnost, že stále více tabletů s Windows RT a zejména s Windows 8 budou nabízet i další výrobci, jako třeba Lenovo, Samsung a další. Ti je navíc nabídnou pravděpodobně za výrazně atraktivnější cenu než Microsoft, který se snaží hrát po vzoru Applu na dojem luxusnosti a vysoké marže. Zjevně mu k úspěchu s touto strategií ale něco schází a žádné nákupní mánie a zástupy fanoušků jako je tomu v případě Applu nelze pozorovat.

Bloomberg také informoval, že Microsoft plánuje změnit marketingovou strategii pro přístroje Surface a chystá i různé slevové akce, aby byly jeho přístroje více cenově konkurenceschopné. Velkou šancí jsou pro Microsoft podnikoví zákazníci, ačkoliv i ti mohou dát přednost tabletům s Windows 8 od dalších výrobců a víceméně nemají důvod rozhodnout se pro přístroje Surface Pro. Právě tabletům s Windows 8 od firem jako Dell, HP či Lenovo předpovídají analytici úspěch – vice viz článek Tablety s Windows hrozbou pro iPady v podnicích.

Jak se Surface dále?

Zatím ale není jasné, jak bude chtít Microsoft nově pozicovat přístroje Surface RT. Zatímco modely Pro přinášejí všechny výhody Windows 8 Pro, včetně kompatibility a podnikové úrovně zabezpečení, Surface RT za podobnou cenu jako iPad nabízí podobné možnosti, jako nejlevnější přístroje na trhu. Problémem je také to, že „dlaždicové“ rozhraní nové generace Windows si mezi uživateli nezískalo příliš na podpoře. Zatímco u přístrojů s Windows 8 se dá alespoň částečně obejít, u Windows RT nemá uživatel na výběr a je odsouzen k jeho používání.

Ačkoliv výše uvedená čísla nejsou příliš optimistická, je vysoce pravděpodobné, že podobně jako s Windows Phone se Microsoft nevzdá a bude se snažit dál útočit, protože si je vědom toho, že v segmentu mobilních zařízení je budoucnost. Jeho možnosti globálního hráče jsou poměrně velké, ale je otázkou, jak je dokáže využít a zda cesta „luxusního zboží“, kterou zvolil, je pro jeho produkty tou pravou. Zvlášť v situaci, kdy konkurenti jsou schopni nabídnout podobně koncipované a vybavené přístroje za zajímavější ceny.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


sedm − = jedna

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz