Microsoft Office pro iOS a Android až v roce 2014

Albert Ryba | 11.04.2013 | Software | Žádné komentáře

Podle uniklé roadmapy Microsoftu by se měl kancelářský balíček Office pro platformy iOS a Android objevit až v druhé polovině roku 2014. Řada komentátorů hovoří o tom, že Microsoft uvedení tohoto dlouhodobě poptávaného softwaru pro konkurenční platformy odkládá záměrně. A to aby si udržel uživatele u vlastních řešení.

Nicméně doba jeho monopolu je spolu s post-PC epochou u konce a odkládání uvedení Office pro iOS a Android pravděpodobně povede jen k tomu, že si zákazníci mezi tím zvyknou na alternativy.

Snaha podpořit mobilní Windows?

Uniklá roadmapa konkrétně prozrazuje, že Office tým Microsoftu by měl začít podporovat zákazníky mobilních platforem iOS a Android od třetího čtvrtletí 2014. Je tedy nepravděpodobné, že by finální produkty byly uvolněny dříve, i když se o nich spekuluje již delší dobu. Také uživatelé po Office intenzivně volají, ale zdá se, že nevyslyšení jejich žádostí je spíše strategický záměr Microsoftu než cokoliv jiného. Právě chybějící podpora Office je jednou z překážek pro používání mobilních přístrojů s Androidem a iOS v podnikovém prostředí, ač si uživatelé samozřejmě nacházejí jiné cesty a jiná řešení. Z pohledu firem jde ale o zásadní nedostatek, který může být důležitý pro jejich nákupních rozhodnutích.

Odkládání uvedení Office pro Android a iOS ale podle analytiků obírá Microsoft i zbytečně o výdělky z tohoto produktu. Protože uživatelé by si za kancelářský balíček rádi zaplatili a Adam Holt, analytik společnosti Morgan Stanley odhadl, že se kvůli zdržení Microsoft připraví zhruba o 2,5 miliardy dolarů. Rozhodně je otázkou, zda se mu tato suma vrátí na prodaných Windows Phone 8 a Windows RT, pro něž jsou Office k dispozici a které tak zvýhodňuje před konkurenčními platformami. Podle analytiků téměř jistě nikoliv.

Nenabídnout Office pro Android a iOS vychází Microsoft draho

Divize Office přitom v současnosti generuje zhruba pětinu obratu Microsoftu. Nicméně operační systémy jsou pro Microsoft stále prioritou a prodeje Windows generují nejvíce zisků, čemuž se ostatní divize musí pravděpodobně se svými plány podřizovat. V oblasti prodeje operačních systémů ale nastává přirozený útlum a snaha o jeho eliminaci umělými prostředky nemusí být účinná.

Microsoftu se navíc příliš nedaří proniknout na moderní mobilní zařízení a těžiště jeho zisků je spojeno s klasickými osobními počítači, jejich prodeje stále rychleji klesají. Rozhodnutí oddálit uvedení Office pro iOS a Android tak může mít pro Microsoft dalekosáhlé následky ve ztrátě příležitosti, kterou v tomto případě v mobilním světě má a kterou zbytečně nevyužívá.

Konkurence Office nespí

Microsoft také pravděpodobně zapomíná na to, že oddalováním uvedení Office dává jasnou příležitost svým konkurentům, kteří rozhodně nespí. Například Google intenzivně pracuje na firemních řešeních pro spolupráci, komunikaci a produktivitu a jeho webové služby by v budoucnu mohly nahradit tradiční instalované aplikace. Ty jsou pak použitelné bez ohledu na platformu a i když se jim řada uživatelů a firem z nějakého důvodu mohla vyhýbat, pokud budou nuceni je využít a zvyknou si na ně, je již nepravděpodobné, že by se pak vraceli k Office. Trh si tak najde cestu a přirozené mechanizmy zvítězí nad umělými.

Microsoft se tak sám může zbytečným čekáním a oddalováním vyřadit ze hry. Nikdo přitom nemůže tvrdit, že čtyři roky trvající vývoj je přirozený a že by Microsoft nemohl připravit Office pro další platformy ve výrazně kratší době.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět − = sedm

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz