BlackBerry: Tablety jsou jen dočasný módní výstřelek

Martin Noska | 01.05.2013 | Analýzy, Mobilita | Žádné komentáře

Tablety se dnes těší velkému zájmu jak koncových, tak i podnikových uživatelů. Ale jaká bude situace za pět let? CEO společnosti BlackBerry Thorsten Heins má jasno – podle jeho slov jsou tablety jen mezičlánkem, který bude v následujících letech nahrazen opět jiným typem přístrojů.

Jsou tak podle jeho představ jen aktuální módou, ale rychle se měnící oblast computingu nezůstane u tohoto typu zařízení, protože tablety mají i řadu nevýhod, které omezují jejich použití zejména v oblasti byznysu.

Tablety dnes ano, za pět let ne

Heins v interview pro agenturu Bloomberg konkrétně tvrdí, že podle něj během pěti let nebude už důvod, aby lidé používali tablet. Ten se totiž stane zastaralým a bude nahrazen jiným typem přístrojů. Tablety podle něj nejsou dobrým byznys modelem a ve stávající podobě se dlouhodobě neudrží na trhu.

Ačkoliv s Heinsem řada lidí nesouhlasí a na jeho prohlášení se objevila na internetu řada negativních reakcí, nejsou jeho úvahy zcela neopodstatněné. Stačí se podívat na jiné typy zpočátku velmi perspektivních zařízení a na měnící se potřeby a vývoj v oblasti IT. I když v současnosti tablety odpovídají potřebám uživatelů, nemusí tomu tak za zmíněných pět let být a je poměrně hodně pravděpodobné, že v této kategorii dojde k určitému vývoje nebo i posunu.

Tablety jsou jen mezičlánkem

Je možné, že podobně jako netbooky jsou tablety jen krokem k dalšímu typu zařízení, například k hybridním přístrojům nebo smartphonům s virtuálními klávesnicemi a dockovacími stanicemi. Také Google se svým projektem digitálních brýlí (Google Glass) může přinést na trh řadu změn. Divokými kartami mohou být i nejrůznější inovátoři, kteří se budou snažit na trh přijít s něčím „zcela novým“.

Těžko říci, co se stane nástupcem tabletů, ale prakticky každá technologie přichází na trh ve vlnách, které mají svůj počátek, vrchol a konec. Otázkou je jen to, jak jsou tyto vlny silné a jak dlouho trvají, ale je nesporné, že budou jednou utlumeny a nahrazeny vlnou jinou. V tom má Heins nesporně pravdu. Vývoj je prakticky nekonečný a nové typy přístrojů se v budoucnu budou objevovat i zanikat pravděpodobně mnohem častěji než dosud.

Stanovisko CEO BlackBerry ale může být i čistě účelové – jeho firmě se na trhu s tablety příliš nedaří a ráda by byla průkopníkem v oblasti jiných typů zařízení. BlackBerry bylo vytlačeno z podnikové sféry Applem, koncoví uživatelé pak obvykle preferují zařízení s Androidem, která jsou k dispozici i ve velmi nízkých cenových relacích. Prostor pro tablety BlackBerry je tak na trhu minimální.

Pokud se BlackBerry prosadí s jiným typem přístrojů, který se uchytí a způsobí podobnou revoluci jako Apple s iPadem, pak bude mít v následujících letech na růžích ustláno. Pokud ale nikoliv, bude pro tuto firmu už víceméně jedno, zda jsou nebo nejsou tablety jen dočasným módním výstřelkem nebo ne.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


+ čtyři = jedenáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz