Roztříštěná data o zákaznících brzdí podnikání

Albert Ryba | 10.06.2013 | Analýzy | Žádné komentáře

Studie společnosti Scribe odhaluje, že největší překážkou na cestě k lepší integraci zákaznických dat je stále složitější IT prostředí ve firmách.

V současnosti je podnikání stále více závislé na kvalitních datech o zákaznících, nicméně jejich integrace do klíčových obchodních systémů a dostupnost napříč firmou pokulhává. Odhalila to studie s názvem State of Customer Integration 2013, která se zaměřila na největší překážky v integraci zákaznických dat v souvislosti s rostoucí komplexitou IT prostředí.

Problém integrace cloudových a on-premise aplikací

Zatímco CRM systémy jsou stále častěji provozovány v cloudu, ERP a BI řešení si firmy obvykle provozují na vlastní infrastruktuře za firewally. Tato roztříštěnost ovšem podle Loua Guercii, CEO společnosti Scribe, vede k obtížné integraci systémů a to má podle něj špatný dopad na obchodní procesy.

Ačkoliv společnosti v současnosti intenzivně investují do podnikového softwaru, již často podceňují problém integrace s ostatními využívanými řešeními. To odpovídá i současným prioritám firem, které se často ženou za bezhlavým růstem (nárůst obratu je podle průzkumu prioritou 73 % dotazovaných společností), nicméně řada z nich si již začíná uvědomovat, že důležitá je i spokojenost zákazníků a také zvýšení zisku z jednoho zákazníka. A k tomu právě nejlépe pomohou široce dostupná data o klientech napříč firmou. Investice do nástrojů pro integrace tak ve výsledku může mít větší efekt, než nákup nových CRM, BI či ERP systémů.

Bez integrace to nejde

Podle společnosti Scribe jednoznačně roste důležitost integrace zejména CRM s dalšími podnikovými aplikacemi, protože bez ní se firmy zbytečně ochuzují o možný nástroj k růstu. Firmy, které integraci provedly, pak hovoří o takových přínosech, jako spokojenost s fungováním CRM (45 %), možnost kompletního pohledu na zákazníka (43 %) a lepší osvojení CRM zaměstnanci (41 %).

V této souvislosti celých 74 % dotazovaných firem hovoří o nutnosti integrace mezi CRM a BI, dále 73 % si uvědomuje nutnost integrace mezi CRM a systémy zákaznické podpory a 71 % mezi CRM a řešeními pro automatizaci marketingových aktivit (např. rozesílání newsletterů a další způsoby kontaktování klientů). To považují tedy za nejvyšší priority. Jen 16 % ze všech dotazovaných firem se ale může pochlubit plnou integrací se všemi podnikovými systémy, což je jen nepatrný nárůst oproti roku 2012, kdy to bylo 15 %. Tento stav ukazuje, že je zde ještě velký prostor ke zlepšování. Naopak žádnou integraci mezi svými systémy hlásí 10 % firem. Ty jsou pak ve svém podnikání touto rozdrobeností dat výrazně hendikepovány.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


šest + = sedm

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz