Tablety Apple definitivně prohrály souboj s Androidem

Albert Ryba | 02.08.2013 | Analýzy, Mobilita | 1 komentář

Ačkoliv Apple byl průkopníkem v oblasti tabletů a dlouho si držel se svým iPadem neohrozitelnou pozici, nyní se vítr obrací. Tablety s Androidem postupně ovládají trh a Apple ustupuje do pozadí. Podobný scénář je navíc vidět i v oblasti smartphonů. Uhasíná tak hvězda Applu?

Je zřejmé, že přístroje s Androidem již dosáhly technologické dospělosti a podařilo se jim odstranit většinu hendikepů, kterými vůči konkurenčním řešením Applu trpěly. Potvrzuje to například nově zveřejněný report společnosti Canalys, podle nějž prodeje tabletů s Androidem poprvé v historii překonaly prodeje tabletů s iOS od Applu a situace se pravděpodobně bude i nadále vyvíjet v neprospěch Applu. Ostatně řada analytiků předpokládala, že k této situaci musí dojít a Apple se tak stane jen jedním z řady hráčů, který nebude ničím příliš vyčnívat.

Android roste závratným tempem

Podle Canalysu bylo 53 % prodaných tabletů za druhé čtvrtletí 2013 vybaveno právě Androidem a největší úspěch měly hlavně v kategorii přístrojů s úhlopříčkou 9 a méně palců. Apple Mini tak zjevně není pro záplavu levných tabletů s Androidem dostatečně silnou konkurencí. Navíc jejich výrobci, jako Samsung, Amazon, Lenovo či Acer zaznamenaly meziroční nárůsty prodejů tabletů o více než 200 %. Naopak Apple zaznamenal pokles v dodávkách o 14 % a celkový tržní podíl Applu klesl na 43 %. Jako jediný z velkých hráčů tak nedokázal udržet pozitivní dynamiku. Tablety s Windows pak i nadále zůstávají spíše okrajové a zájem o ně je velmi slabý, potvrzují se tak slova analytiků, kteří varovali Microsoft, že promarnil spoustu drahocenného času a doba, kdy lidé požadovali Windows, je již definitivně pryč.

Celkově se za druhý kvartál 2013 podle Canalysu prodalo po celém světě 34 milionů tabletů, což je meziroční nárůst o 43 %

Analýza trhu s tablety od společnosti Strategy Analytics je pak ještě radikálnější – podle ní činil podíl tabletů s Androidem druhé čtvrtletí celých 67 %, v případě iOS to bylo jen 28 % a tablety s Windows měly podíl jen 4,5 %. Detaily najdete v grafech pod článkem.

Má Apple šanci na obrat?

Někteří komentátoři spoléhají na to, že situaci může změnit ještě nová generace tabletů iPad, ale o ní zatím příliš informací není k dispozici a ani tak se nedá čekat, že by přinesla něco naprosto revolučního. Spíš se jedná o zásadní impulz pro Apple předhodnotit svoji strategii a zvážit jak dále, protože je zřejmé, že svoji dřívější exkluzivní pozici již do značné míry ztratil. Přitom se ale stále chová tak, jako by trh ovládal. Také dlouhé fronty před obchody při uvádění nových přístrojů Applu jsou již minulostí. Applu by tak pomohl opět některý z „průlomových“ produktů, často se spekuluje o hodinkách iWatch, ale zde zůstává stále řada nezodpovězených otázek a je i otázkou, jak tento produkt trh případně přijme.

Tim Shepherd, analytik Canalysu, říká, že za úspěchem Androidu je i zkvalitňování jeho ekosystému. Ten má sice stále nějaké nedostatky, ale za poslední rok došlo k výraznému zvýšení nejen kvantity, ale i kvality aplikací. Také Google se podle Shepherda zaměřil na zlepšování obchodu Google Play a větší počet prodaných přístrojů je i větším lákadlem pro vývojáře.

tablety-prodeje

1 komentář u článku “Tablety Apple definitivně prohrály souboj s Androidem”

  1. Neff napsal:

    Applu dlouho nahrávalo jen to, že neexistovala srovnatelná konkurence. Nicméně nyní ho čeká poměrně tvrdá masáž, když už není příliš důvod k tomu si za jeho produkty připlácet dvojnásobnou cenu. Jak rychle Apple zazářil, tak rychle také zhasne.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− dva = sedm

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz