Cyanogen bude nabízet aktualizace Androidu i firmám

Albert Ryba | 19.09.2013 | Mobilita, Software | Žádné komentáře

Aktualizace CyanogenMod pro smartphony a tablety s Androidem se staly populární po celém světě jako alternativa k oficiálním firmwarům. A to zejména proto, že přinášejí nové verze Androidu i v případech, kdy výrobce přístroje tuto verzi již neuvolní (což je poměrně častá situace). Nově chce společnost Cyanogen, která za tvorbou CyanogenModů stojí, oslovovat i firmy a přejít ze sféry „hobby“ do oblasti skutečného byznysu.

Cyanogen tak chce firmám nabídnout možnost aktualizovat svoje přístroje na novější verze Androidu i v situacích, že pro ně tyto verze nejsou oficiálně dostupné. Je to možné díky tomu, že Cyanogen dostal finanční investici pro svůj rozvoj ve výši 7 milionů dolarů od investičních fondů  Benchmark Capital a Redpoint Ventures. Ty jej považují za perspektivní společnost s velkým růstovým potenciálem. Díky tomu se nyní Cyanogen může změnit z firmičky orientované na fanoušky ve skutečně seriózní byznys zaměřený na korporátní zákazníky.

Nová kapitola v historii Cyanogenu

Jedná se tak o zcela novou kapitolu v dějinách Cyanogenu a v každém případě by to mělo výrazně zkvalitnit vývoj a přinést řadu novinek. Podle oficiálních informací lze očekávat více podporovaných přístrojů, rychlejší vydávání nových firmwarů, nové větší projekty jako CM Account, Privacy Guard, Voice Plus, vylepšený Superuser nebo třeba bezpečnější messaging. Celková podpora by se měla zlepšit, Cyanogen slibuje rychlejší opravy chyb a v neposlední řadě i flexibilnější komunikaci se zákazníky. Celý tým by se mohl rozrůst a výrazně zprofesionalizovat.

Cíle korporátně orientovaného Cyanogenu se přitom příliš neliší od těch, které mají současné CyanogenMody. Jedná se o dostupnost nových aktualizací pro všechny, eliminace chyb, spolupráce s komunitou, publikování skutečně otestovaných věcí a nikoliv nedodělků a také naslouchání uživatelům a zabudovávání funkcí, po kterých volají. Android 4.3 by tak mohly získat opravdu široká spektra starších přístrojů, které jejich výrobci již odepsali a přestali je podporovat. Cyanogen tak má před sebou díky popularitě Androidu velkou budoucnost a za několik let se z něj může stát opravdu výrazná firma. Podle analytiků dostupnost aktualizací i pro starší přístroje může řešit problém fragmentace Androidu, který je v posledních letech poměrně značný a na trhu existuje řada přístrojů s nejrůznějšími verzemi tohoto OS.

Jak se prosadí CyanogenMod ve firmách?

Samozřejmě že firemní prostředí je poměrně konzervativní, takže Cyanogen musí počítat, že na jeho aktualizace CyanogenMod bude pohlíženo zpočátku s určitou nedůvěrou. Ale řada uživatelů s těmito aktualizacemi udělala již poměrně dobrou zkušenost, takže je možné, že ji přenesou do firemního prostředí. A ve skutečnosti firmy často nebudou mít ani na výběr, protože pokud nebudou chtít svoje přístroje se starším Androidem úplně odepsat, jedinou možností pro ně bude právě využít neoficiální aktualizace.

Dalším možným kamenem úrazu je samotná instalace neoficiálních aktualizací, protože většina přístrojů je dodávána zamčená a pro instalaci firmwaru od třetí strany je potřeba provést tzv. root. To chce Cyanogen obejít tím, že nabídne i oficiální installer, který by se měl ve službě Google Play objevit během několika následujících týdnů a který by měl celý proces aktualizace smartphonu nebo tabletu výrazně usnadnit.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


dva − dva =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz