Firmy neumí správně využívat sociální sítě pro nábor zaměstnanců

Lubomír Husar | 10.09.2013 | Aktuality, Analýzy | Žádné komentáře

Firmy v Česku si často stěžují, že nemohou najít správné uchazeče pomocí běžných metod. Okolnosti je nutí, aby do svých náborových aktivit zahrnovaly stále častěji i sociální sítě, které mají potenciál snížit náklady na nábor zaměstnanců až o statisíce korun. Problémem však je, že firmy nevědí, jakým způsobem v tomto prostředí komunikovat a dělají řadu chyb.

Firmy zachází se sociální sítí jako s pracovním portálem

Na Facebooku je v České republice 3,9 milionů uživatelů, což je 10 krát víc než na LinkedIn. Jeho potenciál je tedy ohromný.

Ze zkušeností se však ukazuje, že zaměstnavatelé nezřídka přemýšlí o sociálních sítích jako o dalším pracovním portálu nebo si je pletou s inzertní vývěskou. Příspěvky firem jsou sáhodlouhé. Lidé je nechtějí sdílet, protože postům chybí šmrnc, nápaditost a především poutavé vizuální zpracování. Rozhodli jsme se proto firmám s komunikací na Facebooku, Twitteru nebo Google+ trochu pomoct. Vedle odborného poradenství jsme pro ně připravili speciální modely pro zadávání pracovních nabídek, které odpovídají současným trendům na sociálních sítích.

Lidé sdílejí raději vizuální pracovní nabídky. Firmy to nevědí

Sociální sítě mají jedno zásadní specifikum. Pokud zde firmy chtějí při náboru uspět, nesmějí opomíjet vizuální a zábavnou stránku pracovní nabídky. V praxi je tomu bohužel často naopak.

Trendem totiž je, že uživatelé sdílejí atraktivní obrazový materiál mnohem raději a častěji než suchý a frázovitý výčet pracovních požadavků typu samostatnost, spolehlivost, komunikační schopnosti, proaktivní přístup. Lidský mozek navíc zpracuje vizuální informaci 60 tisíckrát rychleji než psaný text. Pokud tedy uživatel najde na internetu něco zajímavého, mnohem snadněji si později vybaví obrázek manažera ilustrující danou pozici, než její sáhodlouhý popis.

Zaměstnavatelé tvoří příspěvky s jepičí životností

Zaměstnavatelé zároveň musí počítat s tím, že průměrná životnost příspěvku na facebookové zdi je 3 hodiny, což je 7 krát méně než v roce 2011. Tomuto stavu musí odpovídat i sdělení firem, které musí být osobní, adresné, stručné a co nejzajímavější. Jinak nebudou uživatelé příspěvek mezi sebou sdílet a zapadne o to rychleji. Průměrný dosah příspěvku je totiž jen 16 % fanoušků firemní stránky, tak proč by to nemohlo být více? Komunikaci je vhodné sestavit z 80 % ze zajímavých novinek z oboru, článků, citátů nebo zábavných videí. Zbytek mohou firmy využít ke své propagaci nebo nabízení pracovních míst, které musí svojí formou i obsahem odpovídat zvyklostem a potřebám uživatelů sociálních sítí.

Článek byl vytvořen z podkladů pracovního portálu Cliqjobs.com.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− šest = jedna

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz