Microsoft posiluje na trhu se softwarem a drtí konkurenty

Albert Ryba | 31.10.2013 | Ostatní | Žádné komentáře

Podle posledního průzkumu agentury IDC celosvětový trh se softwarem rostl v prvním pololetí roku 2013 meziročně o 5,5 %. A to zejména díky řešením pro práci s velkými objemy dat, analýzy, dále pro zlepšení prodeje a také spolupráce v rámci firem.

Analytici IDC očekávají, že růst prodeje softwaru bude pokračovat podobným tempem ještě v následujících letech. První pozici si pak dlouhodobě drží Microsoft, který průběžně ještě posiluje a roste výrazně rychleji než celý trh. Viz tabulka z dílny IDC níže.

Na druhé příčce je pak Oracle a za ním v těsném závěsu IBM, které ovšem jako jediné v tabulce zaznamenalo meziroční pokles. Právě zde došlo k prostřídání pozic, protože Oracle ještě v předchozím průzkumu skončil za IBM a tento posun je pro něj velkým úspěchem. Naopak HP se mezi největší prodejce softwaru ani nedostalo, což poukazuje na to, že jeho snaha o prosazení v této oblasti nebyla příliš úspěšná.

idc-software-2013Na rozdíl od trhu s počítačovým hardwarem, který si tradičně rozděluje jen několik velkých značek, je v oblasti softwaru velmi silná kategorie ostatních dodavatelů (položka Others v tabulce), která tvoří téměř 60 %. Sem patří takoví hráči jako Salesforce, Netsuite, Workday a řada dalších. Je tedy vidět, že gigantům se příliš nedaří tyto menší hráče vytlačovat a i oni v součtu zaznamenali nárůst – ač menší, než o kolik rostl celý trh.

Právě posílení pozice Microsoftu poukazuje na dobrou strategii této firmy zejména z hlediska akvizic, zmiňme například odkoupení populárního Yammeru. Také její původní produkty si trvale drží svoje pozice (viz například kancelářské balíčky Office) a i přes určité fluktuace v oblasti operačních systémů je Microsoft v oblasti softwaru stále silnějším a silnějším hráčem. Je tedy vidět, že svoje experimenty s desktopovými či mobilními Windows má stále z čeho dotovat.

Prodej softwaru pod lupou

Mezi další klíčová zjištění průzkumu IDC patří následující skutečnosti:
- jednou z nejintenzivněji rostoucích oblastí je software pro podnikové sociální sítě a spolupráci, kde meziročně došlo k nárůstu o celých 28,3 %.

- pokud jde o oblast aplikací, jako subsegmentu trhu se softwarem, zde měl Microsoft podíl 14,9 % a to zejména díky jeho řešením pro správu obsahu a spolupráci.

- poměrně překvapivé je, že v oblasti aplikací se na 5. místo dostala americká firma Intuit (vyrábějící finanční a daňový software pro malé firmy a podnikatele), která tak předběhla řadu velkých hráčů.

- celkově vývoj a prodej aplikací tvořil 23,4 % z celkového obratu v segmentu softwaru v první polovině roku 2013. Tato subkategorie pak meziročně rostla o 5,1 %.

- růst prodeje systémů pro správu relačních databází (RDMS) byl meziročně o 7 % vyšší. Jedničkou je byl v této oblasti Oracle s podílem 23,1 %.

- oblast softwaru pro systémovou infrastrukturu zaznamenala v první polovině roku 2013 meziroční růst o 5,1 %. Nejsilnější roli má v této oblasti Microsoft s podílem 30,1 %, následovaný firmami IBM, Symantec, EMC a VMware.

- Nejvyšší růst prodeje softwaru byl zaznamenán v Jižní Americe a to o 8,6 % meziročně. Následovala Severní Amerika se 7,7 % (z toho USA 7,9 %), Asie a Oceánie bez Japonska s růstem o 6,6 % a západní Evropa, kde došlo k nárůstu o 5,1 %. Samotné Japonsko pak zaznamenalo poměrně drastický propad prodeje softwaru o 9,2 %. Náš region centrální a východní Evropy pak vykázal lehce nadprůměrný růst o 6,3 % meziročně.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


sedm + čtyři =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz