Přichází čas zařadit síť Google+ do firemních plánů

Albert Ryba | 30.10.2013 | Internet a služby | Žádné komentáře

I přes počáteční rozpaky spojené se sítí Google+ se zdá, že tento projekt bude mít nakonec úspěch, jaký většina komentátorů ani nečekala. V posledním půlroce totiž G+ nabrala dech a přilákala řadu nových uživatelů, takže podle posledních informací má údajně již 540 milionů aktivních měsíčních uživatelů, zatímco v květnu 2013 to bylo jen 390 milionů. Síť Google+ tak zjevně již definitivně překročila hranici, od které její růst bude fungovat víceméně samovolně a těží tak z efektu nabalující se sněhové koule, kdy více a více aktivních uživatelů láká další nové uživatele.

Ačkoliv Google se svoji sociální síť po počátečním neúspěchu u koncových uživatelů pokusil profilovat jako nástroj pro podnikové využití (jakožto interní sociální síť ve firmách), nyní se zdá, že právě koncoví uživatelé jsou hlavním tahounem růstu. A jak to u Googlu bývá, začíná se logicky zaměřovat hlavně na ně.

Novinky v Google+

Vic Gundotra, senior viceprezident Googlu, si pochvaluje, že Google+ nyní roste rychleji, než si jeho firma vůbec představovala. Další růst se proto snaží podpořit novinkami v oblasti Hangoutů (což je pokus o jakousi bohatší komunikaci), videí a práce s fotografiemi. Jen nových fotografií je pro zajímavost podle Gundotry každý týden uploadováno zhruba 1,5 miliardy. Cílem novinek je docílit snazšího psaní zpráv, editace fotografií a uskutečňování videohovorů.

V případě Hangoutů se pokusil Google vylepšit možnosti videohovorů tím, že automaticky zlepšuje nasvícení obrazu přenášeného webkamerou a také nabízí režim celé obrazovky na mobilech i desktopech. Hangouts pro Android nyní podporuje sdílení informací o lokaci uživatele a také psaní SMS. Gundotra k tomu říká, že uživatelé tak mohou snadno sdílet svoji polohu s ostatními, místo toho, aby jí museli složitě popisovat. A možnost komunikace přes SMS má eliminovat nutnost přepínání mezi aplikacemi. Google+ pro iOS pak nově přináší automatické zálohování fotografií a videí na pozadí.

Google dále přichází s možností lepšího nalezení požadovaných fotografií pro snazší orientaci mezi jejich záplavou. V současnosti Google+ dokáže rozpoznat zhruba tisícovku různých objektů, takže stačí zadat jejich název a vyhledávací algoritmus je nalezne v knihovně uživatele. Přibyly i možnosti pro automatické vylepšování fotografií, editaci či odstraňování nežádoucích objektů, jako je třeba automobil na pozadí snímku.

Jak již bylo řečeno, představené novinky jsou zaměřené primárně na běžné (nepodnikové) uživatele a Google nijak neupřesnil svoje plány, zda chce v orientaci Google+ na korporátní klientelu pokračovat a nebo tuto cestu už vzdal a podobně jako u Androidu objevil „sílu širokých mas“, které by mu měly pomoci dohnat a možná překonat Facebook. Ten mimochodem nedávno oslavil miliardu uživatelů, nicméně jeho růst je v posledních dvou letech již jen pozvolný.

Zařaďte Google+ mezi podnikové priority

V každém případě je potřeba říct, že pro firmy je i toto poměrně dobrá zpráva. Řada organizací si na Google+ v prvotním nadšení vytvořila stránky a profily, ale díky chybějícím uživatelům sítě se jich většina nesetkala s požadovaným výsledkem. Tedy být svým klientům či potenciálním zákazníkům blíže a lépe reagovat na jejich podněty a potřeby. I proto se zpočátku síť Google Plus přezdívala síť duchů. Spolu s rostoucí uživatelskou základnou ale narůstá právě i potenciál pro její oslovení ze strany korporací. Analytici zpočátku firmy vyzývaly ke zdrženlivosti z hlediska aktivit spojených s G+, nicméně spolu se zmíněným růstem v posledním půl roce přichází i vhodná doba, zařadit tuto síť na seznam důležitých priorit právě z hlediska zlepšení vztahů se svými zákazníky.

Ač tedy Google+ možná neuspěje jako nástroj pro lepší spolupráci a komunikaci v rámci firmy, je nyní na nejlepší cestě stát se podobně jako Facebook prostorem pro komunikaci firem s okolním světem a pro vytváření hlubších vazeb s okolím. Při tvorbě plánů a strategií pro příští rok proto nezapomeňte Google+ zařadit na důležitou pozici, protože v opačném případě dáte prostor konkurenci zkontaktovat vaše potenciální klienty a získat tak důležité kontakty.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


sedm − tři =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz