Studie: Zákazníci budou stále více ovlivňovat strategie firem

Albert Ryba | 22.10.2013 | Aktuality, Analýzy | Žádné komentáře

Devět z deseti manažerů chce blíže spolupracovat se zákazníky. Ti budou mít v blízké budoucnosti díky digitálním technologiím mnohem větší vliv na strategická rozhodnutí firem. Vyplývá to z výsledků globálního průzkumu C-Suite Study 2013 společnosti IBM.

V rámci studie „The Customer-activated Enterprise“ hovořili konzultanti IBM Institute for Business Value s více než čtyřmi tisíci členy nejužších vedení firem v 70 zemích. Nechyběli mezi nimi generální ředitelé, finanční ředitelé, šéfové marketingu a IT a další top manažeři a manažerky. V Česku oslovila IBM 88 respondentů.

Podle průzkumu IBM plánuje 60 % generálních ředitelů a ředitelek v příštích třech až pěti letech přímo zapojit své zákazníky do přípravy svých firemních strategií. „Generální ředitelé jsou dnes již připraveni – obrazně řečeno – předat kontrolu i nad tak zásadní rozhodovací oblastí jako je vývoj obchodní strategie,“ vysvětluje Vladek Šlezingr, šéf konzultantské divize IBM pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko.

Celá třetina lídrů se nicméně obává, že zbytek vedení firem není se zákazníky v dostatečném kontaktu. Klienti podle ředitelů mají ‒ a s rozvojem digitálních technologií budou mít ‒ mnohem větší slovo. Jejich vliv by podle nich měl jít daleko za hranici tradičních aktivit jako je účast na vývoji produktů. Z výsledků studie rovněž vyplývá, že aktuálně úspěšné společnosti mnohem častěji intenzivně spolupracují se svými zákazníky již nyní.

Vliv technologií
V celosvětovém souhrnu považují generální ředitelé technologické faktory za nejdůležitější externí činitele. Mezi tři nejdůležitější je pak řadí všichni členové vedení firem. 84 % manažerů IT plánuje investovat do řešení na podporu mobility a analytických nástrojů. S tím koreluje názor čtyř z pěti marketingových ředitelů (82 %), kteří se necítí dostatečně připraveni na datovou explozi.

Více než polovina (54 %) top manažerů pak chce během příštích tří až pěti let cílit na klienty individuálně a navázat s nimi dialog. Potvrzuje to i záměr 88 % dotazovaných, kteří chtějí v horizontu tří až pěti let posílit digitální komunikaci se zákazníky.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


− dva = pět

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz