Mobilní technologie zlepší produktivitu i obchod

Albert Ryba | 26.11.2013 | Mobilita, Podniková infrastruktura | Žádné komentáře

Více než šest let po uvedení prvního smartphonu iPhone a skoro po čtyřech letech od představení prvního tabletu iPad stále zhruba polovina velkých firem nemá zavedené komplexní mobilní strategie. Vyplývá to z průzkumu IBM a Oxford Economics mezi 600 korporacemi ve 29 zemích, přičemž všechny měly roční obrat v přepočtu více než 500 milionů dolarů a třetina pak dokonce nad 5 miliard ročně.

Výsledky byly zveřejněny ve studii s názvem The „Upwardly Mobile“ Enterprise: Setting the Strategic Agenda.

Firmy mobilitu zanedbávají

Eric Lesser, který je autorem studie a pracuje jako ředitel pro výzkum v Institute for Business Value společnosti IBM, říká, že firmy se zaváděním mobilních strategií bojují podobně, jako se před 15 lety vyrovnávaly s nastupujícím internetem. Je to tedy typický jen pro tuto fázi vývoje.

Jen 50 % dotázaných organizací totiž potvrdilo, že skutečně mají mobilní strategii vypracovanou v souladu s obchodní strategií. Ještě méně (jen 14 %) jich má vybudovanou governanci pro mobilní iniciativy a jasné mechanizmy pro financování mobilů. Tyto firmy studie označuje za lídry v mobilních strategiích.

Investice do mobility se vrací

Podle Lessera se ukazuje, že efektivní mobilní strategie otevírá firmám řadu příležitostí, a to jak z hlediska vyšší efektivity práce, tak i v možnostech oslovení zákazníků a obchodu. Tento závěr vychází ze zjištění, že celých 73 % firem ze segmentu lídrů v oblasti mobilních strategií reportovalo měřitelnou návratnost investic do mobilních technologií a za hlavní benefity považují zejména vyšší produktivitu a rychlejší oslovení zákazníků. A to jak z hlediska odpovědí na dotazy klientů, tak i co se týká vyřizování objednávek.

Těmto firmám se také osvědčilo zahrnutí vedoucího marketingového oddělení (Chief Marketing Officer) do příprav mobilních strategií, protože právě využití mobilních technologií pro účely marketingu přináší svoje ovoce. Mobilní strategie by tak neměla být jen věcí IT, ale měl by se k ní určitě vyjadřovat i někdo, kdo bude brát v úvahu potřeby zákazníků.

Propojení mobilních a sociálních technologií

Nejnovějším trendem je pak zahrnutí technologie sociálních sítí do využívaných mobilních technologií ve firmě. To pak umožňuje zaměstnancům získat prakticky okamžitou zpětnou vazbu od jejich kolegů a rychleji řešit problémy.

U nadnárodních firem se také zlepšuje možnost komunikace jednotlivých poboček a například i získání rad od experta, který se vyskytuje v úplně jiném státě. Podle Lessera je komunikace zaměstnanců přes sociální sítě spontánní, přirozenější a efektivnější, než například psaní e-mailů. Lze proto očekávat, že mobilní a sociální technologie se budou v korporátní sféře stále častěji propojovat a prolínat.

Celou studii The „Upwardly Mobile“ Enterprise: Setting the Strategic Agenda lze po vyplnění krátkého dotazníku stáhnout z adresy http://ibm.co/mobileibv.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


dva + dva =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz