Analýza: V prosinci zaměstnanci z firemních PC pravidelně nakupují dárky

Albert Ryba | 16.01.2014 | Aktuality, Analýzy, Internet a služby | Žádné komentáře

Během letošních Vánoc prošly zatěžkávací zkouškou nejenom e-shopy, ale také tolerance zaměstnavatelů. Během Vánoc tradičně poklesne pracovní morálka zaměstnanců, kteří se místo práce na firemních počítačích věnují soukromým aktivitám – nejčastěji nákupům vánočních dárků. Dokládají to i nově zveřejněné statistiky společnosti truconneXion.

„Prosinec je tradičně z hlediska promrhané pracovní doby suverénně nejhorším měsícem v roce. Poslední měsíc roku 2013 byl navíc o 1,5 % horší než předchozí prosinec. Zaměstnanci strávili na internetu v průměru třetinu svého celkového aktivního času na počítači mimopracovními aktivitami, což podle druhu profese odpovídá přibližně jedné a půl hodině z osmihodinové pracovní doby,“ uvádí Martin Hnízdil, AuditPro manažer společnosti truconneXion.

Typický snímek pracovního času sestavený společností truconneXion ovšem dokazuje, že větší míra zneužívání času pro soukromé účely je vykoupena delší pracovní dobou. „Řada zaměstnanců pracuje v podvečerních a večerních hodinách, mnohdy z domova, a pracovní den se prodlužuje,“ vysvětluje Martin Hnízdil.

Podle společnosti truconneXion je na vrcholu statistiky mimopracovních činností na internetu online nakupování. Stále více času tráví zaměstnanci na sociálních sítích, zejména Facebooku.

„Sociální sítě umazávají z dříve dominantního podílu soukromé pošty a Facebook alternuje i rozesílání vlastních přání či péefek. Nejfrekventovanější privátní aktivity na internetu doplňuje plánování příprav vánočních či novoročních svátků a zimní dovolené,“ říká Hnízdil.

Předvánoční nákupy letos odstartovala intervence České národní banky, která urychlila nakupování už v první polovině listopadu ve snaze získat zboží za staré, příznivější ceny.

„Bezprostředně se to projevilo i ve výkonu zaměstnanců, kdy ve dnech po intervenci čas věnovaný privátním záležitostem zaznamenal vzestup ve srovnání s průměrnou hodnotou minulých let o 20 % času,“ analyzuje chování zaměstnanců Martin Hnízdil.

Online nakupování v pracovní době v roce 2013 kulminovalo v týdnu od 9. a 16. prosince a „zaměstnalo“ lidi v předvánočním týdnu déle než dříve, což je způsobeno zkracujícími se dodacími lhůtami elektronických obchodů.

Oproti minulým rokům také více vynikne permanentní charakter kampaně, kdy předvánoční nakupování plynule přejde do období povánočních výprodejů a slev. „K e-shopům se zaměstnanci vrací hned po návratu ze svátků, aby prozkoumali nabídku povánočních výprodejů, větší vliv na jejich rozhodování mají také weby porovnávající ceny, kde tráví více času,“ dodává Martin Hnízdil z truconneXion.

Také blížící se únorové zimní olympijské hry v Soči budou mít na pracovní morálku podobný dopad jako loňské prezidentské volby, vyplývá z analýzy společnosti truconneXion. Pracovní výkon zaměstnanců tak klesne až o 20 %.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět − = dva

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz