České firmy vidí ve fenoménu BYOD hrozbu

Albert Ryba | 15.01.2014 | Aktuality, Bezpečnost, Mobilita | Žádné komentáře

Většina firem, konkrétně 65 %, vidí v trendu BYOD (Bring Your Own Device, tedy přines si vlastní zařízení) rostoucí hrozbu pro bezpečnost podnikové sítě. Přesto je počet organizací, které zavádějí odpovídající opatření, poměrně malý. Zaměstnanci navíc nedodržují bezpečnostní pravidla. Vyplývá to z průzkumu Kaspersky Lab a B2B International Global Corporate IT Security Risks 2013. Toho se zúčastnilo na 3 000 IT pracovníků z 24 zemí, včetně České republiky.

Většina firem přesto nehodlá omezit využívání osobních zařízení na pracovišti. Naopak 25 % respondentů v Česku uvedlo, že budou využívání vlastních chytrých telefonů a tabletů k práci u zaměstnanců podporovat. 37 % dotázaných se domnívá, že by stejně žádná restriktivní opatření nefungovala. 25 % dotázaných firem v Česku naopak taková opatření zavést plánují. Zpřísnění těch stávajících pak plánuje 14 % dotázaných firem a organizací v Česku.

Dalším problémem je, že zaměstnanci ne vždy zavedená bezpečnostní pravidla dodržují. Jen 34 % dotázaných českých firem jasně definovalo sankce a pokuty v případě jejich porušení. V Česku má navíc pocit, že by pravidla zaměstnanci považovali za důležitá, jen malé množství respondentů. Zatímco celosvětově to uvedlo 48 % dotázaných, v České republice jen 28 %.

Nevhodné využívání mobilních zařízení je přitom jednou z příčin bezpečnostních incidentů. 14 % respondentům unikla tajná podniková data kvůli mobilním e-mailovým službám, textovým zprávám a dalším kanálům přístupným uživatelům chytrých telefonů a tabletů. Nicméně jen malé množství firem využívá specializovaná programová řešení. Kolem 45 % dotázaných společností používá antivirové programy k integraci, ochraně a správě mobilních zařízení v korporátní síti a jen 31 % respondentů speciální Mobile Device Management řešení.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět − = pět

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz