Gartner: Mobilní aplikace budou častěji zdarma

Albert Ryba | 13.01.2014 | Aktuality, Analýzy, Mobilita, Software | 1 komentář

Podle analytiků Gartneru bude v dlouhodobém horizontu (do roku 2018) jen méně než jedna ze sta mobilních aplikací určených koncovým spotřebitelům z finančního hlediska pro svoje výrobce úspěšná a profitabilní. Budou ovšem často plnit jiné cíle, než přímý zisk.

„Obrovské množství mobilních aplikací by mohlo naznačovat, že jde o nový zdroj příjmů, ze kterého budou mnozí profitovat,“ říká viceprezident a analytik Gartneru Ken Dulaney. „Naše analýza však ukazuje, že valná většina mobilních aplikací zisky negeneruje a že aplikace často nejsou vyvíjeny za účelem zisku, ale spíše s cílem vytvořit povědomí o značce či produktu nebo pouze pro zábavu.“

Dulaney popisuje současný trh s mobilními aplikacemi jako hyperaktivní, protože na něm působí miliony vývojářů. Komerční aplikace jsou také pod tlakem bezplatných mobilních aplikací, od kterých mají uživatelé obvykle vysoká očekávání a mnohým pro jejich potřeby i dostačují. Podle Gartneru bude v roce 2017 celých 94,5 % mobilních aplikací ke stažení zdarma.

1 komentář u článku “Gartner: Mobilní aplikace budou častěji zdarma”

  1. Skeptik napsal:

    No ono už teď je „zdarma“ mobilních aplikací a her hodně – ale zdarma jdou jen stáhnout, když je člověk chce používat, tak zjistí, že bez zaplacení nějakých „vylepšení“ jsou stejně k ničemu…

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


pět − tři =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz