Studie: Spotřebitelé jsou ochotni za různé výhody poskytnout osobní informace

Albert Ryba | 27.01.2014 | Aktuality, Analýzy, Internet a služby, Ostatní | Žádné komentáře

Nová spotřebitelská studie společnosti IBM odhalila, že spotřebitelé jsou sice ochotní sdílet s firmami své osobní informace, ale výměnou za to očekávají hodnotné výhody. Průzkumu se zúčastnilo přes 30 000 spotřebitelů z celého světa.

Ve srovnání s minulým rokem se zastoupení spotřebitelů, kteří jsou ochotní sdílet s prodejci současnou polohu skrze GPS, téměř zdvojnásobilo a dosáhlo 36 %. 32 % spotřebitelů by s obchodníky sdílelo odkazy na své profily na sociálních sítích a 38 % by jim poskytlo své číslo na mobil k zasílání textových zpráv.

Co spotřebitelé skutečně chtějí?
Přestože naprostá většina prodejců uvádí jako svůj cíl omnichannel retailing (tedy prodej pomocí mobilních, online i tradičních obchodních kanálů k zajištění propojeného a osobního přístupu k zákazníkům), zákazníci sami o něj přímo nežádají. Jednoduše očekávají, že budou moci využít technologie ve všech oblastech života včetně nakupování. Studie IBM zjistila, že následující prvky jsou pro zákazníky nejdůležitější (v uvedeném pořadí):

- Konzistence cen napříč různými nákupními kanály.
- Možnost dopravit zákazníkovi domů zboží, které právě není skladem.
- Možnost sledování stavu objednávky.
- Konzistentní sortiment napříč různými nákupními kanály.
- Možnost vrátit zboží zakoupené online v prodejně.

Showrooming už tolik netáhne
Spotřebitelé čím dál více nakupují online. V roce 2013 84 % respondentů uvedlo, že provedli svůj poslední nákup (mimo potravin) v kamenném obchodě. V tomto roce se jejich počet snížil na 72 %. Překvapivě za tímto trendem nestojí „showrooming” – proces, kdy si spotřebitel zboží prohlédne v obchodě, ale nákup provede na internetu. Přestože takto postupovalo více respondentů než loni (8 % namísto loňských šesti), jen 30 % všech online nákupů vycházelo z showroomingu, což představuje oproti loňským 50 % výrazný pokles. 70 % online nákupů provedli nakupující, kteří směřovali přímo na web.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


pět − dva =

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz