Atomer.cz: Vytvořte si modulární e-shop podle vašich představ

redakce | 19.02.2014 | Internet a služby | Žádné komentáře

S tím, jak se zvyšuje popularita podnikání na internetu, roste i poptávka po možnostech tvorby vlastních e-shopů. Nabídka na trhu zahrnuje jak klasická proprietární řešení dodávaná prakticky na klíč, tak i open source balíčky, které umožňují firmě doladění vzhledu a možností podle jejích představ. Nicméně úpravy v takovém případě vyžadují již větší znalosti, lidské zdroje a čas a i tak je uživatel obvykle limitován možnostmi, které vybraný balíček nabízí.

Zajímavým řešením pak může být SaaS služba Atomer.cz, která vám umožní přímo přes webové rozhraní vytvořit a kompletně nakonfigurovat vlastní e-shop podle svých představ. Podívejme se detailněji, co Atomer.cz umí, jak funguje a pro koho může být vhodným řešením.

Atomer.cz – modularita na prvním místě

V případě Atomeru se jedná o pronájem e-shopu provozovaného na vaší vlastní webové adrese. Ten je plně modulární a zájemce si vybere jen ty moduly (označované jako atomy), které chce využívat. Od toho se odvíjí i cena za celkové řešení, jež závisí na počtu a charakteru aktivovaných modulů. Pokud zjistíte, že určitý modul nepotřebujete, je možné okamžitě jej odhlásit. Stejné je to s jejich přidáváním. U základních modulů je účtovaný poplatek na rok (resp. na 360 dnů), u pokročilých modulů pak typicky na 30 dní. Většina poplatků za použité moduly se pohybuje v řádech desetikorun, takže celková cena za provoz vytvořeného e-shopu rozhodně nedosahuje astronomických částek. Ba naopak lze říci, že jde o poměrně „nerizikovou“ investici, a to i v případě, že by mělo jít jen o použití na několikaměsíční zkoušku. Některé moduly jsou pak i zdarma.

Provozovatel uvádí, že e-shop je vytvořen do jedné minuty, což je svým způsobem pravda, protože již po registraci získáte přednastavený e-shop s vybranými často používanými moduly a s rozumně předvybraným vzhledem. Pro reálné „osahání si“ administrace a pochopení jak vše funguje bychom ale doporučovali spíše nejméně den nebo dva. Plus počítejte, že je potřeba dopsat veškeré texty související s vaším podnikání a naplnit e-shop nabízeným sortimentem. Jako první bude chtít pravděpodobně každý uživatel zkusit změnit vzhled, což lze jak pomocí šablon a barevných schémat, tak i rozmístěním prvků v jednotlivých sloupcích. K dispozici je 30 základních vzhledů a v případě zájmu si lze nechat vytvořit design kompletně na míru, v tomto případě za poplatek 7680 Kč. Případně si lze objednat návrh loga a další specifické grafické služby. Změny se projeví na výsledném e-shopu vždy okamžitě.

Zvolené moduly lze v Atomeru snadno aktivovat a opět deaktivovat.

Zvolené moduly lze v Atomeru snadno aktivovat a opět deaktivovat.

Na Atomeru vás asi v prvé řadě překvapí komplexnost, kterou nabízí a opravdu velké množství modulů, jež slibují širokou škálovatelnost. Není to však na úkor ovladatelnosti, která se drží na opravdu intuitivní úrovni. Ze systému je vidět, že autoři mají hluboký vhled do nejnovějších trendů v oblasti e-commerce, takže výsledný e-shop disponuje i v základním nastavením prakticky veškerými funkcemi, které můžete najít u dnešních profesionálních internetových obchodů. K dispozici jsou exporty do srovnávačů cen, platební brány (včetně populárního PayU), možnost splátkového prodeje (v současnosti zatím jen pro Cetelem, který je ale z našich zkušeností v přidělování úvěrů výrazně benevolentnější než třeba Home Credit) či správa bannerů.

Dále lze využít věrností program pracující se sbíráním bodů, slevové kupony, počítá se s možnostmi křížového prodeje v rámci nabídky souvisejícího zboží, s porovnáváním produktů a najdete zde třeba i takové detaily, jako „škrtání“ původních cen ve snaze ukázat výhodnost nabídky, zasílání informačních SMS pro zákazníka či nastavení dopravy zdarma od určité hodnoty objednávky. Za podobné funkce by se opravdu nemusely stydět ani velcí hráči na českém trhu a je vidět, že tvůrci Atomeru se snaží držet krok s aktuálním vývojem. Navíc lze předpokládat, že jednotlivé moduly se budou průběžně zdokonalovat a budou vznikat i další nové.

Atomer.cz v praxi

Co se týká administračního rozhraní, je poměrně promyšlené a vše ovládáte z jednoho místa. Je pravda, že občas jsme narazili například na slovenské formulace některých popisků, což poukazuje na slovenský původ jádra systému (pravděpodobně od bratislavské firmy All4Net, která je známá tvorbou e-shopů), ale není to nic, co by vyloženě vadilo. V administraci je k dispozici i detailní reporting prodeje, díky kterému má uživatel či firma přehled o svých objednávkách, o zákaznících a také o celkovém výkonu e-shopu. K dispozici je jak on-line nápověda, tak i technická podpora dostupná prostřednictvím formuláře i po telefonu. Pro kontaktování technické podpory jsme vyzkoušeli první variantu – odpovědi nám přišly rychle, i když v trochu stručnější podobě. Nicméně je z toho vidět, že podpora reaguje hbitě a je připravena vám poradit a vyřešit jakýkoliv problém.

Práce se zbožím a s objednávkami

Kromě samotného nastavení vzhledu je potřeba nový e-shop naplnit zboží. To je možné jak ručně, tak i automatickým importem z feedu. Také je možné stavy zboží v internetovém obchodě synchronizovat se skladem, pokud pro jeho správu používáte některý z existujících WMS. Synchronizace probíhá pomocí souborů .csv nebo .xml. Uložené produkty pak lze opět i exportovat, pro případné použití kdekoliv jinde, nebo i jen čistě pro zálohu dat. Samotný provozovatel pak vytváří zálohy pravidelně každý den. Před zprovozněním e-shopu je určitě dobré promyslet jaký objem zboží v něm chcete nabízet, pro menší počet není problém jeho ruční „naklikání“ i údržba. V případě více než stovky druhů sortimentu by bylo vhodné zvážit propojení s dalšími systémy.

Pro fakturaci objednávek je k dispozici export do populárních účetních systémů jako jsou Pohoda, Money S3, Money S4 nebo třeba Premier. K dispozici je i modul pro měnové kurzy, velký důraz kladou tvůrci také na optimalizaci pro vyhledávače, kdy je k dispozici několik SEO modulů.

Přehled nabízeného zboží v administraci.

Přehled nabízeného zboží v administraci.

Je Atomer.cz vhodný pro vaše účely?

Pro koho je Atomer.cz primárně určen? Díky svojí modularitě může uspokojit jak jednotlivce, který chce zkusit nabízet určitý typ zboží na webu, tak i menší firmu, která chce zkusit rozjet svoje podnikání na webu a nebo která má nevyhovující e-shop a hledá levné řešení, které by nabízelo moderní funkce a nebylo příliš drahé. A to bez přílišné vlastní práce, zejména na programátorské úrovni. Naopak pokud by vám něco chybělo, počítejte s tím, že sami si tuto funkcionalitu – jak už je  to u webových služeb z jejich podstavy zvykem – nedoprogramujete. Atomer.cz je také ideální v případě, že vám jde jen o určitou sezónní či časově omezenou nabídku zboží, kdy potřebujete sortiment dostat rychle na web a až následně se budete rozhodovat, zda v prodejích budete pokračovat nebo ne. Díky uvedené modularitě také může váš e-shop snadno růst podle toho, jak poroste vaše podnikání jako celek.

Podle výrobce již v současnosti systém Atomer.cz používají stovky e-shopů, mezi nimi třeba nejlepsiobrazy.cz, shebikes.cz, storkshop.cz, fotoprodej.com, exkluzivni-saty.cz a další. Sami si z jejich podoby můžete udělat představu o tom, jaké možnosti Atomer nabízí a že výsledné internetové obchody mají poměrně daleko k uniformitě spojené často například s open source balíčky Prestashop či Opencart (ač zde je to do velké míry dáno zejména tím, že jejich majitelé nedisponuji dostatečnými znalostmi k jejich konfiguraci).

Za zkoušku nic nedáte

Pro závěrečné shrnutí musíme konstatovat, že službu Atomer.cz určitě stojí – při zvažování o vlastním e-shopu – vyzkoušet. K tomu je určeno i bezplatné 30denní demo, které vám umožní prakticky vše, co v reálném e-shopu, včetně realizace objednávek. Zde si tedy můžete vše ozkoušet a udělat si velmi dobrou představu o možnostech systému a také o ceně, na kterou vás jeho provoz vyjde. Možná budete sami překvapeni, jak bude nízká. Pokud je pro vás důležité také rychlé nasazení a zprovoznění e-shopu, může Atomeru konkurovat jen málokteré další řešení.

Samozřejmě jako všude, i zde se dají najít věci, které by bylo možné zlepšit – zákazníka nejspíše moc nepotěší, že pokud zadá chybný slevový kód, vymažou se mu i všechny další osobní údaje, které ve formuláři vyplnil a také musíte počítat s určitou závislostí na výrobci a s důvěrou v kvalitu jeho služeb, což je opět typický rys pro SaaS řešení. Jde ale spíše o okrajové problémy, které jsou spíše minoritního rázu. Jako celek funguje e-shop vytvořený v systému Atomer.cz skutečně velmi dobře a působí profesionálním dojmem, je navíc snadno ovladatelný a velmi přehledný. Rozhodně jde o řešení, které se vyznačuje nejen dobrým nápadem, ale i kvalitním zpracováním a příznivými cenami. Během našeho testování jsme nenašli žádný výraznější rys, který by snižoval jeho celkovou užitnou hodnotu a Atomer.cz slouží svému účelu opravdu spolehlivě a bez kompromisů.

Ukázka výběru několika možných vzhledů e-shopu v Atomeru.

Ukázka výběru několika možných vzhledů e-shopu v Atomeru.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět − = dva

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz