HP si udrželo pozici nejprodávanější značky PC v Česku

Albert Ryba | 06.03.2014 | Aktuality, Analýzy, Hardware | Žádné komentáře

Agentura IDC oznámila výsledky prodejů osobních počítačů za čtvrté čtvrtletí roku 2013. Jedničkou na českém i slovenském trhu se stala společnost HP, která se dokázala udržet na přední příčce i přes silný tlak ze strany konkurence. Celosvětově ale HP propadá, protože na globálním trhu pozici lídra upevnilo čínské Lenovo, které za poslední kvartál roku 2013 ještě zvýšilo svůj náskok nad HP. Konkrétně meziročně vzrostlo z 16,1 % na 18,6 %, zatímco HP spadlo z 17,3 % na 16,9 %. V závěsu pak na globálním trhu skončil Dell, který si polepšil z 10,9 % na 12,2 %. Zdá se tedy, že lokální trh s PC je poměrně specifický a tuzemští zákazníci mají odlišné priority.

Podle zprávy IDC prodalo HP na českém trhu během čtvrtého čtvrtletí roku 2013 více než 80 tisíc kusů osobních počítačů, což představuje 23,5% podíl na trhu. Svého nejbližšího konkurenta předčilo HP o 3%. Ještě výraznější je tržní náskok HP na slovenském trhu, kde mu patří 35,0 % a má tak náskok oproti druhému nejvýznamnějšímu hráči na trhu přibližně 11 %.

Nejúspěšnějším produktem z kategorie osobních počítačů se během čtvrtého čtvrtletí stal model HP Pavilion 15, který si podle statistik obchodu HPmarket koupilo přes 33 % zákazníků.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


+ devět = dvanáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz