Android vs. iPhone: Rozdíly z hlediska používaných aplikací

Albert Ryba | 23.04.2014 | Aktuality, Mobilita, Software | Žádné komentáře

Statistiky prodeje telefonů jdou ruku v ruce s tím, co můžeme dennodenně vidět kolem sebe. Svůj smartphone třímá v ruce čím dál více lidí a většina z nich si vybrala model s operačním systémem Android. Pokud se však podíváme na počty uživatelů nejúspěšnějších českých aplikací pro mobilní telefony, narazíme na zcela odlišná čísla.

Dle celosvětových statistik IDC za poslední čtvrtletí roku 2013 se pro přístroj s Androidem rozhodlo 78 % kupujících. Platformu iOS (iPhone, iPad) upřednostnilo jen 18 % a Windows Phone od Microsoftu pouhá 3 % uživatelů. Podíl ostatních platforem je víceméně zanedbatelný. Dalo by se očekávat, že podobné hodnoty uvidíme i ve statistikách vývojářů mobilních aplikací. Opak je však pravdou.

Například mobilní aplikaci „PRAHA!“, jež pro obyvatele a návštěvníky hlavního města připravil pražský Magistrát, si doposud stáhlo kolem 31 000 uživatelů. Podíl Android vs. iOS je zde víceméně vyrovnaný (54% vs. 46%). Podobné hodnoty lze pozorovat u jedné z nejstahovanějších českých aplikací – iVysílání od České televize, která si našla cestu do kapsy bezmála 400 000 lidí. Zde opět vítězí Android 217 000 uživateli, následuje iOS s 154 000. V tomto případě je možno zmínit i Windows Phone s 20 000 uživateli.. Tedy, ačkoliv i na tomto poli náleží prvenství Androidu, tak v přepočtu na jednoho uživatele vychází majitelé iPhonů jako výrazně aktivnější uživatelé.

Obě uvedené aplikace jsou pro uživatele k dispozici zdarma. Pokud bychom zkoumali placené aplikace, nebo samotný prodej placeného obsahu (například hudby), otočí se již čísla zcela ve prospěch uživatelů iOS. „Například jestliže je aplikace Autoškola – eTesty nejprodávanější vzdělávací aplikací v českém AppStore (iOS), tak investici do vývoje a její prodej v Google Play (Android) se zatím nechystá,“ říká Jiří Ptáček ze společnosti NETservis. Tento přístup pramení z předpokladu, že by se vývoj podobné aplikace vůbec nezaplatil.

Ceny nejlevnějších a současně hojně prodávaných telefonů s Androidem již klesly pod 2 000 Kč. Pro nákup přístrojů této cenové kategorie se rozhodují především kupující, jež doposud používali klasický přístroj bez operačního systému. Možnost rozšířit funkce dodatečnou instalací aplikací třetích stran si řada z nich vůbec neuvědomuje a spokojí se se základní výbavou přístroje, která sama o sobě překonává vše, co doposud měli k dispozici. Android je tak typickou volbou uživatelů citlivých za cenu, kteří nejsou za aplikaci příliš ochotni platit. Kdo si naopak pořídí přístroj s iOS, ten s výdaji za aplikace problém obvykle nemá.

Pro zadavatele a tvůrce mobilních aplikací jsou logicky perspektivnější vlastníci sofistikovanějších přístrojů, kteří si více uvědomují jejich potenciál. „U uživatelů iOS je tato skutečnost navíc umocněna faktem, že drtivá většina z nich má svůj Apple účet propojen se svou platební kartou, což zvyšuje komfort transakce a do jisté míry nahlodává zábrany při utrácení peněz.“ dodává Jiří Ptáček.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


pět − = čtyři

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz