HP posiluje svoji řadu tabletů pro byznys

Albert Ryba | 08.04.2014 | Mobilita | Žádné komentáře

Společnost HP vidí svoji příležitost v mobilních přístrojích určených pro podnikové uživatele. Uvádí proto podnikovou verzi stávajícího modelu tabletu Slate 8 Pro, která má přízvisko Business. Nabídne OS Android 4.4 KitKat, displej s úhlopříčkou 8“ a je postaven na výkonné platformě nVidia Tegra 4. Následuje více než rok po té, co HP uvedlo svůj první model Slate 7 s OS Android.

Původní tablet HP Slate 8 Pro se vyznačoval velmi vysokým rozlišením displeje (1600 x 1200) a vysokým výkonem, ovšem byl ještě vybaven starším Androidem 4.2 Jelly Bean. Business edice vychází z předchozího modelu, ale nabídne právě novější Android 4.4, dále pak zabudovanou technologii NFC a cenu vyšší o 20 dolarů (asi 400 Kč). Na první pohled jde tedy o minimální rozdíly, s ohledem na to, že ostatní parametry jsou prakticky stejné – 1 GB RAM, úložný prostor 16 GB, procesor Tegra 4 A15 a integrované reproduktory Beats.

Nicméně právě pro firemní zákazníky může být vybavenost nejnovějším Androidem klíčová, přičemž HP by u business modelu mělo nabídnout i delší podporu a nenechat jej tedy na holičkách v případě, že by jej bylo nutné aktualizovat. Příplatek je tedy spíše za budoucí podporu, než za stávající funkce.

HP zkouší štěstí u korporátních zákazníků

Podobnou strategii zvolilo HP i u dalších svých výrobků, kdy nabízí variantu pro firmy, která je velmi podobná modelu určenému pro běžné zákazníky, viz například experimenty s all-in-one PC Slate 21, které je ve verzi pro firmy nabízeno pod názvem Slate Pro AiO. Nicméně firmy by v řadě případů ocenily větší rozdíly, jak třeba v předinstalovaném softwaru, tak i ve funkcionalitě a je tedy otázkou, zda je tyto byznys modely osloví. HP sází na to, že uspěje relativně nízkou cenou, ale konkurence je i v tomto případě silná a s tablety pro byznys útočí jak silní a renomovaní hráči, jako třeba Lenovo (které zaujalo hlavně komfortními přídavnými klávesnicemi), tak i menší firmy, jako například Prestigio.

HP se v oblasti tabletů snaží opakovaně uspět, ale jeho tržní podíl zůstává spíše zanedbatelný. Podobně jako další „tradiční výrobci“, kterými jsou třeba Dell či Acer, nemá společnost HP s novými typy přístrojů takový úspěch, jaký by si představovala a podle analytiků její nabídka zatím neobsahuje modely, které by mohly přilákat široké vrstvy zákazníků. A to jak ze strany koncových uživatelů, tak i firem.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


devět + = čtrnáct

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © ICT manažer | ISSN 1805-5486 | SEO optimalizace a přizpůsobení SEO-care.cz